valder Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Jeg har bestilt ADSL fra symfonika, og har planer om å kjøpe en 3com OC DSL trådløs router. Jeg leser på produktsidene til 3com (under "Please Note") at jeg i tillegg trenger et ADSL-modem, men det eneste jeg finner i nettbutikker er routere med innebygd modem. Da jeg deler leilighet vil jeg kjøpe min egen wlan-router som jeg kan ta med når jeg flytter ut, og jeg ser for meg et oppsett som ser omtrentlig slik ut: pc m/lan --- ADSL-modem/router --- wlan DSL-router (uten modem) --- pc m/wlan Kommer dette til å virke? Jeg har lest litt om switcher, huber, etc. men er fortsatt forvirret. Trenger jeg en switch til nettverket mitt? Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hmm....vet ikke hvilke nettbutikker du kikker i, for de fleste trådløse routere er uten adslmodem. At det heter Broadbandrouter f.eks. betyr ikke at det nødvendigvis har innebygget modem. Slik vil jeg anta oppsettet ditt bør være: pc m/lan (evt. wlan) --->Trådløs router (Wlan og vanligvis 4 porter) -->ADSL/Kabelmodem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå