Gå til innhold

Min første casemod! Ferdig!? Tilbakemeldinger!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan jo også ta av dekslene på CD-ROM stasjonene og lakkere de i samme farge som kabinettet. Slikt at det blir likt mellom kabinett og CD-ROM

Ja jeg har tenkt på det, men da har jeg vel ikke lenger garanti på de? Hva synes du ellers?

konge! er det siste bildet med den sota plexien ? hvordan er chrome lakken ? brukt klarlakk over ? sverter den av ?

Plexien er sota på alle de tre bildene, men på det ene bildet er lysene skrudd av, bare for og vise hvor mørkt det blir.

Chrome lakken er grei den.. har ikke brukt klarlakk over nei.

På selve ramma har jeg klart å skrape av litt lakk, men på plastikken sitter den ganske godt.

Edit: svar til kverna;)

Endret av MiteS
Lenke til kommentar
som sagt det kunne vært sorte fronter på cd romene
dine cd rommer trenger en lakkering ja

Jupp.. Noen forslag til hvordan jeg burde gjøre dette? bare pelle de fra hverandre og lakke ?

Hva med skuffen? er det ikke litt vanskelig å lakke den ? (Pelle den ut blant annet)

Kom gjerne med tips til hvordan jeg skal gjøre dette..

EDIT: Skriveleif

Endret av MiteS
Lenke til kommentar

Sitter fortsatt og håper på at du får tak i en neonwire...

Men , kabisset ble nice det... mye bedre enn mitt første

Du får kjøpt frontdeksler fra lian li på microplex det er forskjellige deksler etter hvordan cd-rom du har....

EDIT: Hvordan endrer man emnetittel???

Endret av tøflus
Lenke til kommentar
Sitter fortsatt og håper på at du får tak i en neonwire...
Hehe.. jeg vet ikke helt om det er plass til neonwire der du tenkte den skulle være. Fordi den sprekken kom bare av at jeg ikke hadde dyttet dekslet helt opp. Når jeg har gjort det så er ikke sprekken større enn 0.5mm. Så tror ikke det er noe plass til det, om ikke jeg skal ha den på utsiden da?

Du får kjøpt frontdeksler fra lian li på microplex det er forskjellige deksler etter hvordan cd-rom du har....
Takk for det tipset, skal gå å kikke på de med en gang jeg ;)

Hvordan endrer man emnetittel???
Du velger EDIT på ditt første innlegg i tråden, også kan man endre tittel helt øverst. ;)
Lenke til kommentar

Du kan jo alltids bruke en dremel til å skjære ut en sprekk mellom da :p

Nå virker jeg litt vel desperat tror jeg :blush:

Sett inn en titan-vifte alu. vifte i fronten. Det blir et fett lys ut av vifta, slik:

casemod2.jpg

Ja bildet er av min første casemod....

Endret av tøflus
Lenke til kommentar
Du kan jo alltids bruke en dremel til å skjære ut en sprekk mellom da :p

Nå virker jeg litt vel desperat tror jeg :blush:

Sett inn en titan-vifte alu. vifte i fronten. Det blir et fett lys ut av vifta..

Skal legge opp et bilde.... av min første casemod...

Hehe.. du er veldig opptatt av den neonwire'n synes jeg. Som sagt tidligere skal jeg tenke på det ;)

Jeg har 4 vifter som jeg skal plassere, men vet ennå ikke hvor disse burde stå. Før jeg setter inn disse viftene skal de lakkes med samme krom fargen som jeg har brukt ellers i kabinettet OG jeg skal lage en vifte&katode styring i front.(Eller på toppen?) Dette skal jeg tenke litt mer på.

Gi meg link til din første casemod da :D

EDIT: Der var bildet ja!

Endret av MiteS
Lenke til kommentar
ehm.. Hvordan soter man plexi?? Super naajs mod :p:whistle:

Først: Takk ;)

Så: For å sote plexi bruker du samme metoden som du bruker når du soter vinduer på bil. Kjøp deg en rull med solfilm.(Den jeg har kostet 99kr på GlaPris.) Du finner det sikkert på Biltema eller en lignende billigbutikker.

Så er det bare å følge anvisningene på pakka.

Såpevann på plexiglasset.. Dra av beskyttelsesplasten på solfilmen.. Legg solfilmen på plexiglasset.. Stryk fra midten og ut mot kantene med en tør klut for og bli kvitt bobler og slikt. La det tørke ca en halvtime.. så kutter du bort rester.. (Husk å lage skrue hull FØR du legger på solfilmen.)

Edit: tøft det tøflus, men litt dårlige bilder kanskje?

Endret av MiteS
Lenke til kommentar

likte den modden VELDIGT godt, men det med den sotinga av plexi glasset,

DSC00007.JPG

er dette med plexi på??

jeg kjøpte en sotefilm på biltema på fredag(50kr), men fant ut at jeg ikke skulle bruke den fordi jeg var redd det skulle bli for mørkt. men det kan hende du fikk meg til og ombesteme meg. :)

Lenke til kommentar

Det bildet du ser er med plexiglasset på ja. Som du ser ble de ikke så veldig mørkt når lysene sto på inni kabinettet, men er litt mørkere i virkeligheten enn det du ser på bildet da. Om du er redd det skal bli for mørkt så kan jeg fortelle at den solfilmen jeg brukte har 43% lysgjennomtrengning... dvs at den slipper igjennom 43%lys.. noe som er ganske passe.. Sjekk på pakningen så står det nok hvor mye det er på din film.

Jeg anbefaler på det sterkeste å legge på solfilm, ihvertfall om du ikke har etches eller gravert mønster. (Litt kjedelig med blankt glass?)

Håper du ombestemmer deg å legger på solfilmen, post gjerne ett bilde så jeg får se hvordan det ble ;)

Lykke til!

EDIT:

likte den modden VELDIGT godt
Takk :D Endret av MiteS
Lenke til kommentar

jeg har ikke satt vinduet inni enda, men tror dere det blir bra med et etche og soting?? har nemligt kjøpt begge.

men på mandag tror jeg at jeg skal sette vinduet i :w00t:

BTW: skal lage worklogg snart. håper det blir bra :)

Lenke til kommentar
tror dere det blir bra med et etche og soting??
Dette har jeg også tenkt til å gjøre etterhvert.. så jeg håper og tror at det vil gå fint. Så lenge kassa di er opplyst så vil du kunne se etchen greit. Husk at når du skal sette inn vinduet at du må ta den siden hvor solfilmen sitter INN i kabinettet, gjør dette fordi da slipper du at solfilmen blir ødelagt om du riper borti glasset. (Dette glemte jeg og skruehullene passer ikke når jeg snur glasset rundt :()

Akkurat nå prøver jeg å finne ut hvordan jeg skal plassere viftene inni kabinettet. Må nok bore hull i plexiglasset, men vet ikke hvordan dette går med tanke på solfilmen :hmm: Dette må jeg tenke litt mer på før jeg setter igang.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dwen solfilmen, hva er det og koster den mye? Skal lage ny sidedeksel til dørene innvending i bilen. Trenger et stoff som er lett å forme og som er glatt etterpå. Hadde sikkert blitt fin den filmen hvis den ble smurt inn med super resin polish.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...