MiteS Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Jeg er etter 1 år eller mer blitt utrolig lei av mitt kjedelige kabinett som fulgte med pc'en.. derfor har jeg i lengre tid nå planlagt litt av hvert som kan friske opp litt. Jeg har kikket på endel casemods både av proffer og av slike som meg. (Første casemod) Kommet frem til at jeg vil prøve å omlakkere kabinettet. Som jeg leser i andre poster her blir man anbefalt å holde seg til 1-3 farger. Med det i tankene kikket jeg mer på toweret, hva jeg hadde fra før, hva jeg ville trenge i fremtiden og farger som fantes allerede på/inni kabinettet. Fargevalget ble svart, uorginalt, men allikevel en fin farge som dekker bra. Siden kabinettet var tofarget orginalt måtte jeg jo ha en farge til, da valgte jeg chrome. Lakk ble kjøpt på biltema. (vet den lakken kanskje ikke er den beste, men jeg gir den en sjanse) Mens jeg var på biltema kjøpte jeg også 2 stk vifte som jeg skal prøve å gjøre noe kult med. (Hva med å lakke de chrome? Tilbakemeldinger på dette takk!) Her er et bilde av pc'en før jeg startet: (Vet at noen ikke liker store bilder så jeg håper dette er greit.) [img]http://home.no.net/nbhhost/casemod/2_DSC00109.JPG[/img] [b]Og her er pc'en slik den står nå:[/b] [img]http://home.no.net/nbhhost/casemod/2_DSC00115.JPG[/img] [b]Bilde av kabinettet når det er plukket fra hverandre og klart til å lakkes:[/b] [img]http://home.no.net/nbhhost/casemod/2_DSC00119.JPG[/img] [b]Bilder fra lakkeprosessen:[/b] [img]http://home.no.net/nbhhost/casemod/2_DSC00120.JPG[/img] [img]http://home.no.net/nbhhost/casemod/2_DSC00121.JPG[/img] [img]http://home.no.net/nbhhost/casemod/2_DSC00122.JPG[/img] [img]http://home.no.net/nbhhost/casemod/2_DSC00125.JPG[/img] Lenger enn dette har jeg ikke kommet akkurat nå, Venter på at den siden skal tørke såpass at jeg kan lakke kantene og få flyttet den. Planer videre er å erstatte det ene side panelet med et plexiglass jeg har liggende, dette skal jeg "sote", altså legge solfilm over. Tror det er 35% er ikke sikker, men dette må jeg vente litt med fordi jeg er litt usikker på hvordan jeg skal bore hull til skruer osv.. Også har jeg jo de 2 viftene som jeg må få plassert. Jeg tror kanskje disse vil bli plassert i plexiglasset, men det må jeg undersøke litt ekstra. Dette var alt for nå, har dere tips må dere gjerne skrive det! Og tilbakemeldinger om arbeidet så langt tar jeg gjerne imot. Husk dette er min første casemod så jeg kan ikke alle triksene enda. Endret 4. juli 2004 av MiteS Lenke til kommentar
eKoFiSK Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Nesten som fine første casemod... Bare at jeg lakka mitt kabbis (IBM standard m-atx kjøpt gjennom hjemmepc ordniga til fattern) helt svart, med en titan 70mm vifte i front, 1 stk blå katode og plexiglass(selvfølgelig) med etch. Den ble kul.... Håper denne blir kul også EDIT: Du har jo bedre utgangspunkt enn meg da... Hadde blitt fett med en neonwire i sprekken mellom det som skal bli svart og det som skal bli chrom Endret 3. juli 2004 av tøflus Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Du har jo bedre utgangspunkt enn meg da... Hadde blitt fett med en neonwire i sprekken mellom det som skal bli svart og det som skal bli chrom Joda, det er egentlig ett bra utgangspunkt, men jeg vil ikke gjøre så veldig mye ut av det. Ideen din om neonwire er ganske god, må tenke litt på den. Har 2 stk "neon lys" 30cm. (et blått og et rødt) Som jeg mest sannsynlig kommer til å bruke en plass, men hva synes du om sota plexiglass ideen da? Lenke til kommentar
kverna Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 synes dette starta bra! har stor tro på at i første rekke du blir fornøyd! Tror kanskje jeg hadde lakkert etter skjæring til plexiglass, men det er ikke noe problem å lakkere ett lag etterpå.. Fortsett arbeidet, lykke til Lenke til kommentar
eKoFiSK Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Joda, det er egentlig ett bra utgangspunkt, men jeg vil ikke gjøre så veldig mye ut av det. Ideen din om neonwire er ganske god, må tenke litt på den. Har 2 stk "neon lys" 30cm. (et blått og et rødt) Som jeg mest sannsynlig kommer til å bruke en plass, men hva synes du om sota plexiglass ideen da? God ide egentlig Har noen vifter med rød og blå leds... når både den rød og blå står på, virker det som det blå er lilla og den rød er nesten rosa.... og røde katoder (ihvertfall runde) er også nesten rosa... Kan hende det blir bra. Blå katode er ihvertfall fett Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Tror kanskje jeg hadde lakkert etter skjæring til plexiglass Om du leser i første posten så ser du at jeg har skrevet dette: "Planer videre er å erstatte det ene side panelet med et plexiglass jeg har liggende" Det står i slutten av posten. Jeg har lest mange poster her nå, så jeg har fått med meg at å lakke før man kutter er dumt, men takk for at du sier ifra. (Har også 1 side til som enda ikke er lakket) Tøflus: Min røde har fått veldig bra tilbakemeldinger om fargen, tror det er det eneste som faktisk ser rød ut og ikke rosa. Edit: Skrivefeil! Endret 3. juli 2004 av MiteS Lenke til kommentar
kverna Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) skal se om jeg forstod deg rett nå.. Du har altså lakkert høyresiden av kabinettet nå ? da skjønner jeg da trekker jeg tilbake at det ikke er lurt å lakkere før du skjærer My bad! Endret 3. juli 2004 av kverna Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Kverna: Du forsto rett nå ja, kan også føye til at begge sidene er helt like, så det spiller ingen rolle hvilken side de står på. Dette er også en veldig fin ting med dette kabinettet Lenke til kommentar
eKoFiSK Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Bra det med at den røde katoden er rød da... Hostreklamehost sjekk ut workloggen min host Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Bra det med at den røde katoden er rød da... Hostreklamehost sjekk ut workloggen min host Jeg har sjekket workloggen din for en stund siden også.. kult prosjekt Lenke til kommentar
eKoFiSK Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Bra det med at den røde katoden er rød da... Hostreklamehost sjekk ut workloggen min host Jeg har sjekket workloggen din for en stund siden også.. kult prosjekt Takker Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Oppdatering: Kabinettet er satt sammen og her et et bilde av det slik det ser ut akkurat nå. Som dere sikkert legger merke til er det noen steder hvor du ser hvite streker.. skal få ordnet opp i dette.. nå skal jeg måle plexiglasset og legge solfilm på det. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Ikke dårlig det her nei minner meg veldig om første gang jeg fiksa noe på kassa mi, hehe Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Ikke dårlig det her nei minner meg veldig om første gang jeg fiksa noe på kassa mi, hehe Vel, alle begynner jo en plass og dette er første kassa mi hehe.. Vet ikke helt hva jeg kan gjøre videre.. men får se hvordan det blir med plexi på den ene siden. Lenke til kommentar
destroyy Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 det ble rett å slett nytt kabinett det fett det der Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Blir det neonwire?Jeg har desverre ikke penger til neonwire i første omgang, men det hadde selvfølgelig vært tøft.det ble rett å slett nytt kabinett detJa jeg ble veldig fornøyd ihvertfall Eneste som er litt kjedelig er som sagt de hvite "flekkene" rundt omkring, men skal se om ikke jeg får fiksa det. Nå har jeg ordnet plexiglasset også skal montere det etterpå, så det kommer bilder i løpet av kvelden Lenke til kommentar
kverna Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 jeg har en blå neonwire som du kan kjøpe billig... lett å bare sende den som brev.. Lenke til kommentar
MiteS Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Oppdatering: Ferdig!? Her er resten av arbeidet jeg har gjort: Lagt på solfilm! Slik ser kabinettet ut etter alt er satt sammen. Her er et lite før og etter bilde hehe.. så vi får sett forskjellen.. Kom gjerne med forslag til forandringer, spørsmål om hva jeg har gjort, gi tips eller annet. Beklager mangelen på bilder under montering, men jeg ble så revet med og var så spent på hvordan det ville se ut at jeg faktisk glemte det. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Du kan jo også ta av dekslene på CD-ROM stasjonene og lakkere de i samme farge som kabinettet. Slikt at det blir likt mellom kabinett og CD-ROM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå