Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei hopp!

Om ikke så altfor lenge setter jeg kursen mot USA, hvor jeg har funnet ut at jeg skal kjøpe meg Fujifilm FinePix S7000 Zoom.

Hovedgrunnene til dette er:

* God batterikapasitet

* Svært god pris på et sådan kamera

* Ring til fokus/zoom

* Kan få kameraet til under 3000 i USA

Er det noen som har sterke innvendinger mot dette kameraet og mener det er andre og bedre kameraer til ikke så mye værre pris jeg burde ta en titt på.

Har vudert Sony F828, CoolPix 8700 og EOS 10D. Alle disse tapte på pris! :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har vudert Sony F828, CoolPix 8700 og EOS 10D. Alle disse tapte på pris! :S

Nå er det bare EOS 10D som er ett ekte speilrefleks da, og kan absolutt ikke sammenlignes med de andre "kompakt"-kameraene du nevner :cool:

Endret av Pingla
Lenke til kommentar

Har du vurdert noen andre speilreflekskamera enn Canon 10D? F.eks. Canon 300D eller Nikon D70? hvis du ikke har råd til 10D bør du vurdere disse. De andre kameraene du har nevnt er ikke speilrefleks og stiller i en helt annen klasse..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil påstå at S7000 er det beste nesten-dSLR kameraet - har et selv og har lært meg til å kompensere for en del av svakhetene S7000 har i forhold til SLR. I forhold til prisen er det helt eksepsjonelt bra - tar til og med bra film! (Dog med mono lyd.) Pass på å kjøpe et stort minnekort for det er lett å ta enormt mange bilder med et slikt - har 1GB slev og fyller det glatt!

Fordelene er slik jeg ser det at det er bra på seriebilder, tar pene bilder med livlige farger (vet at dette er en smakssak) og er ikke dyrere enn at det blir tatt med og brukt selv om det regner. Også stort lpuss for bra levetid på batteriene, og du får jo ti bra AA for 29kr på Clahs Ohlsson :thumbup: Ulempene er at et ikke på noen måte kan måle seg med fingerspissfølelsen, den deilige søkeren og kontrollen et SLR gir.

Men til prisen? Ingenting som matcher til 3K i alle fall :yes:

Endret av Espenevo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...