xHallgeirx Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hei! jeg er en AMATØR photograf som ønsker å kjøpe ett digitalt speilrefleks kamera til å ta natur/sport/konsert/stillbilder osv, med gode resultater. kan noen gi meg noen tips om cameraer evnt. pakker som kunne passe for meg? prisklasse ca 0-5000,- på fohånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvis prisklassen er 0-5000 er svaret enkelt - ingen, de finnes nemlig ikke til den prisen! Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) De billigste digitale speilreflekskameraene (Canon 300D og Nikon D70) koster ca 8-9.000 uten objektiv og 9-13.000 med objektiv...så 5000 kr er nok litt for lite! Hvis du sitter med objektiver fra før av (fra analogt speilrefleks) kommer du jo greit ut av det med 8-9.000, men siden du skriver "kameraer evt. pakker" antar jeg du ikke har slikt utstyr fra før av.. Objektivene som selges i pakker er også av varierende kvalitet; den vanlige 300D-pakken har et relativt dårlig objektiv, mens den vanligste D70-pakken (m/18-70mm) har et bra objektiv. Men ikke la deg lure til å kjøpe f.eks. en billig-pakke med D70 og et annet labert objektiv. Endret 3. juli 2004 av anderfo Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Går det an å få kjøpt noe brukt billig? Lette litt rundt på nettet, men jeg fant nesten ingenting. -Magnus Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Går det an å få kjøpt noe brukt billig? Lette litt rundt på nettet, men jeg fant nesten ingenting. -Magnus Tror det er lite brukt å få tak i, fordi digitale speilrefleks er veldig "in" og etterspurt, og det er til og med ventelister på f.eks. D70 i butikkene. Det du kan få tak i brukt, er: - gamle digitale speilrefleks (Canon D30/D60) til OK priser. Du får kanskje D60 til 6-7000 uten objektiv, kanskje til 8000 med et objektiv. - objektiver, siden endel tidligere brukere av analogt speilreflekskamera går over til digitalkamera, men har ikke råd til digital speilrefleks. Men pass på, ikke alle gamle objektiver vil passe på dSLR Sjekk bruktmarkedet på fotoDOTno. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 og det er til og med ventelister på f.eks. D70 i butikkene. Tror dette er i ferd med å bedres nå. Ihvertfall der jeg jobber, sitter vi med en del slike på lager i skrivende stund. Og vi er av de aller billigste butikkene (webshops ikke medregnet). Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 Ikke noe problem å få tak i feks d70, men på de aller billigste, feks pixeloo i sverige etc er det ventelister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå