mac1334 Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Som sagt Kjetil så blei det drittbra. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Ekstremt nice det der. All respekt for et fint og originalt stykke arbeid! Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 27. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2005 Tusen takk! Har kjøpt meg noen kinoplakater. Skal se om jeg får kjøpt noen rammer til å ramme de inn. Kommer snart med en ny update. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har lest meg i gjennom tråden din, artig prosjekt du driver med! Jeg begynte å fundere på hvorfor man måtte ha den typen pære du nevner...kan man ikke bruke en av de industri-flomlysene med 1000W's halogenpærer? Varme blir riktignok et problem, men det lar seg nok løse. Tror du dette hadde fungert? Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Hei Ja, hvorfor fungerer det ikke? Slik tenkte jeg også før jeg startet. Svaret er enkelt: Det lar seg ikke gjøre med den optikken vi bruker i projektoren. Det må være en såkalt punktlyskilde der lyset kommer fra en "dot" eller et punkt i lyskilden. En annet problem er levetiden på pæren og muligens CRI (Color Render Index). EDIT: Skrivefeiler. Endret 28. februar 2005 av Tha sims Lenke til kommentar
consilium Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hva om man bruker en kraftig halogenpære som er formet som en sirkel? Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Vel, har jeg faktisk ikke tenkt så mye på. Men, vil nok tenke meg det at du vil hamle opp med en Halogen lampe som har en ok CRI. Men, denne ideen kan jeg ta vidre til en av mine kontakter i Lumenlab (eierne) hvis det er ønskelig. Husker det var en tråd om dette for en stund siden. Hva konklusjonen ble veit jeg ikke da jeg ikke fulgte med på slutten. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hadde vært flott om du hadde sjekket dette, begynner å bli nyfiken på dette, flotte saker! Et spørsmål til: Hva er oppløsninga på panelet ditt i piksler? Du bruker et 15"-panel, de aller fleste har en oppløsning på 1024x768, right? Går det å bruke panel fra 17"'ere også? Takker for svar Lenke til kommentar
eXa Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 tenkte jeg skulle skrive ett svar her, men skreiv det på avforum istede... Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Hadde vært flott om du hadde sjekket dette, begynner å bli nyfiken på dette, flotte saker! Et spørsmål til: Hva er oppløsninga på panelet ditt i piksler? Du bruker et 15"-panel, de aller fleste har en oppløsning på 1024x768, right? Går det å bruke panel fra 17"'ere også? Takker for svar Jeg har xga oppløsning ja. Og, ja det går ann å bruke større skjermer enn 15", men linsene koster litt mer. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 HeiJa, hvorfor fungerer det ikke? Slik tenkte jeg også før jeg startet. Svaret er enkelt: Det lar seg ikke gjøre med den optikken vi bruker i projektoren. Det må være en såkalt punktlyskilde der lyset kommer fra en "dot" eller et punkt i lyskilden. En annet problem er levetiden på pæren og muligens CRI (Color Render Index). EDIT: Skrivefeiler. Det som trengs når lyskilden ikke er ett punkt, er en spesiell fresnellinse som samler lys på en annen måte. Vet ikke om dette er å få tak i. Halogenpærer har vanligvis litt gulaktig lys, så fargene på bildet blir litt feil. En annen ting med halogenpærer er at de ikke er like effektive som metal-halide pærer, de krever mer strøm og gir derfor fra seg mer varme enn metal-halide pærer av samme lysstyrke. Eneste fordelen er at de er billigere. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 HeiJa, hvorfor fungerer det ikke? Slik tenkte jeg også før jeg startet. Svaret er enkelt: Det lar seg ikke gjøre med den optikken vi bruker i projektoren. Det må være en såkalt punktlyskilde der lyset kommer fra en "dot" eller et punkt i lyskilden. En annet problem er levetiden på pæren og muligens CRI (Color Render Index). EDIT: Skrivefeiler. Det som trengs når lyskilden ikke er ett punkt, er en spesiell fresnellinse som samler lys på en annen måte. Vet ikke om dette er å få tak i. Halogenpærer har vanligvis litt gulaktig lys, så fargene på bildet blir litt feil. En annen ting med halogenpærer er at de ikke er like effektive som metal-halide pærer, de krever mer strøm og gir derfor fra seg mer varme enn metal-halide pærer av samme lysstyrke. Eneste fordelen er at de er billigere. Jepp. Btw: Color render index er et tall som gir oss opplysninger om hva fargen er på lyset. Dette med varme er allerede blitt tatt opp . Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jasså gutt... Kjetil du har fått det til nå, Får se om ikke jeg får tatt meg en tur innom en dag snart... Pj-en din ble faktisk bedre med stuffet fra Ljudia Likte forresten den "taggingen" du har gjort på sofaen din Den ser bedre ut nå en det den gjorde før.. Fancy med LOTR pute og greier... Flott Update, gleder meg til neste med flere prosjekterte bilder... Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Halla.. Først må jeg si at jeg er mektig imponert og utrolig inspirert av arbeidet ditt!! Faktisk så inspirert at jeg nå går med tankene å gi meg i kast med å bygge en selv.. Guiden skal jeg kjøpe så fort jeg får noen svar på denne posten, så det blir vel i løpet av imorgen, fredag Jeg har en gammel laptop liggende. Har den ikke akkuart her så jeg er ikke 100% sikker på dette, men jeg mener at det er 12" skjerm på denne.. Er det mulig å bruke denne?? Husker ikke helt oppløsninga heller, men duger 800x600?? tror den har høyere oppløsning, men bare sånn i tilfelle lissom.. Lurer også på litt rundt selve tilkoblingen av bilde signaler.. om jeg trenger spesielle overganger siden det er en laptop skjerm osv, men det kan jeg evt komme tilbake til om jeg ikke skulle finne svaret i guiden eller på lumenlab.. Men duger skjermen tror du?? eller noen andre her inne?? Nero Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 10. mars 2005 Del Skrevet 10. mars 2005 Du får ikke plugga en laptop skjerm over på en vanlig pc. Du må i så fall legge laptop delene inni prosjektoren. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 13. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2005 Jepp. I det hele tatt tror jeg laptop industrien har prøvd alt de kan med å få alt så lite og tynt som mulig. Tror mange av delene som inngår LCD skjermen er bygd slik det ikke er mulig å få "fri sikt" gjennom LCD skjermen. Tror hypotetisk at du må ha et par FFC extenders. Lenke til kommentar
DownG Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 Er metal-halide pærer det samme som metal-halogen ? Kan HPI/T 400w metalhalogen brukes ? Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 (endret) Ja, det er metal halogen pærer det er snakk om. HPI/T lampa er fra philips hvis jeg ikke tar feil? Hvis det er det så mener jeg den kan brukes da jeg har hørt navnet før. Kan eventuelt sjekke det opp for deg. EDIT: hehe, har den samme pæra selv. Ja du kan bruke den. Skrives hpi-t. Kom på det nå . Endret 22. mars 2005 av Tha sims Lenke til kommentar
DownG Skrevet 22. mars 2005 Del Skrevet 22. mars 2005 JIPPI!!! Herlight. Da kan jeg få tak i pærer for 52,50kr stk!! [om jeg bestiller 12 stk da ....] Da blir det vel diy pj på meg og da, må bare finne en brukbar lcd skjerm. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 22. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2005 Hvordan i alle dager kan du få de så billig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå