mac1334 Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Da er forumet oppe! Det blir nytt domene etterhvert, så dette er en nødløsning. Forumet er som dere sikkert forstår i "startfasen". Tha sims og mac1334 gir dere: http://diy.mscon.net/ Ja. Håper så mange som mulig kan få nytte av forumet vårt. Håper dette kan bli en side som kan være til nytte for dere, et tillegg til forum.hardware worklog seksjonen Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Da er forumet oppe! Det blir nytt domene etterhvert, så dette er en nødløsning. Forumet er som dere sikkert forstår i "startfasen". Tha sims og mac1334 gir dere: http://diy.mscon.net/ Ja. Håper så mange som mulig kan få nytte av forumet vårt. Håper dette kan bli en side som kan være til nytte for dere, et tillegg til forum.hardware worklog seksjonen hei.. jeg har regget meg på siden deres.. flott side.. jeg håper vi/alle kan få god bruk for dette forumet..!!! jeg skal selv bygge og dette forumet kan komme til og hjelpe meg noe synsyykt!! keep up the good work folks!! Lenke til kommentar
Empty Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Dette er jo retten og sletten helt konge ! Kjempe bra initiativ, vi trenger flere som Tha sims og mac1334. Et lite spm til Tha sims: Hvordan er pj'en din i lyst rom, ikke helt bekmørkt ? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 Dette er jo retten og sletten helt konge !Kjempe bra initiativ, vi trenger flere som Tha sims og mac1334. Et lite spm til Tha sims: Hvordan er pj'en din i lyst rom, ikke helt bekmørkt ? Hei.. tar meg tilatelse til og svare på denne... Jeg har vert hos han og sett denne saken vert i bruk.. den er ikke så god når det er lyst.. men det er greit..det som er svart blir grått(nesten) så den er ikke så rå i et lyst rom.. men det er ingen prosjektorer.. som jeg har dett da.. i et mørkt rom kommer detaljene osv bedre fram spesielt svart fargen... og det blir helt rått og se på... bare se på screenshots som har blitt tatt.. de er fra Finding nemo og kisss of the dragon.. jeg så de feteste slåsse scenene i matrix reloaded og da var det ikke helt mørkt men det vart helt konge og se på det kan jeg love deg.. når jeg så hvor rått det ble så var det ingen vei tilbake.. jeg har selv begynt og panlegge min.. ;-) Dette er bra jobbet gutter... som sagt... dette er et godt initiatv for oss prosjektor byggere.. men du har ingen spesiel nytte av denne siden hvis du ikke er regga på Lumenlab.com... gleder meg til og de hvor stor fart det blir på dette froumet.. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Det finns ikke totalt "svart" lys, men det finnes formørkelse. Mao, at det ikke slippes noe lys igjennom pixlene. Når det skal vises svart på skjemen, eller andre nyanser slippes det ikke noe lys igjennom der det skal være svart, mens det blir projektert nyanser av svartfargen (for det går). Men, hvis lerret er hvitt, og at det er lyst i rommet vil jo den totale "sortfargen" bli lik på lerretet (i dette tilfelle hvitt). Slik er det med alle LCD projekorer. Det må være totalt mørkt for å få svart farge på veggen. Tenk på dette neste gang du er på kino. Der er det ikke et eneste lys i kinosalen. Dette for å få best performance! Mao, svartfargen vil bli omtrent lik lerrets "farge" . Er det lyst i rommet blir svart like lyst som lerretet Er det halvmørkt blir det blasst sort, slik som lerretet. Er det totalt mørk er det kullsort, slik som lerretet. Takk omy! Endret 3. oktober 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 3. oktober 2004 Del Skrevet 3. oktober 2004 . Ohh, når jeg så skrue med grønn skrift tenkte jeg med en gang "omg, nå har jeg vel gjort noe galt" . Hehe, var litt uskikker om jeg fikk lov å poste siden!. Takk ! No prob, for min del! Slikt utvider jo bare vår horisont, og jeg regner med at de fleste er enige i det? Amen... Lenke til kommentar
Lac Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 det her var pent. br jobba tha sims og mac1337, setter pris på det her. Håper forumet kan komme til nytte da. Så litt rundt på sia og det ser bra ut, posta selv noe, og håper andre gjør det også for å få forumet "igang". Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 Takk omy! bare hyggelig tha sims... Lenke til kommentar
Lac Skrevet 4. oktober 2004 Del Skrevet 4. oktober 2004 posta review med bilder, ta en titt ;P Link Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2004 (endret) Ok... da har jeg endelig fått til vannkjølinga mi! Fyttipkatta! Signalet fra pcen er ti ganger bedre enn PS2. Gi meg bilder på ordre, så skal jeg projektere det! Kjekk løsning? Da kan dere se 2 typer bilder. Et som er projektert, og et som ikke er det. Jeg har ikke et bra kamera her akkurat nå, så jeg må samle opp til jeg får det. Btw, taster på forumet med projektoren som skjerm. Tøfft! hehe Endret 4. oktober 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Vil denne skjermen fungere Display Type LCD TFT Viewing area 304,128 mm * 228,096 mm 15,0" diagonal Pixel pitch 0,297 Pixel configuration R.G.B Vertical Stripe Display resolution 1024 * 768 Native colors 262,144 Brightness 200 cd/m² Contrast ratio 200:1 Viewing angle Horizontal: 100° Vertical: 75° Backlight 4 CCFL Supply voltage 5 V Power consumption 16,5 W Signal interface CMOS RGB Interface System dimensions (W * H * D) 350,0 * 266,5 * 17,2 mm Weight 1,5 kg Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Contrast ratio 200:1 er litt for dårlig tror jeg Så er det sikkert den kan strippes.. Lenke til kommentar
Lac Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 veldig tvilsom kontrast, kjører selv 500:1 på min Lenke til kommentar
jingt Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Det finns ikke totalt "svart" lys, men det finnes formørkelse. Mao, at det ikke slippes noe lys igjennom pixlene. Når det skal vises svart på skjemen, eller andre nyanser slippes det ikke noe lys igjennom der det skal være svart, mens det blir projektert nyanser av svartfargen (for det går). Men, hvis lerret er hvitt, og at det er lyst i rommet vil jo den totale "sortfargen" bli lik på lerretet (i dette tilfelle hvitt). Slik er det med alle LCD projekorer. Det må være totalt mørkt for å få svart farge på veggen. Tenk på dette neste gang du er på kino. Der er det ikke et eneste lys i kinosalen. Dette for å få best performance! Mao, svartfargen vil bli omtrent lik lerrets "farge" . Er det lyst i rommet blir svart like lyst som lerretet Er det halvmørkt blir det blasst sort, slik som lerretet. Er det totalt mørk er det kullsort, slik som lerretet. Takk omy! i reklamen er alle lysene på. det er jo svart der fordet Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Jeg har strippet den, det går bra. Hva har 200:1 å si? Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Det betyr 200:1 kontrast. Som er ganske dårlig Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Det finns ikke totalt "svart" lys, men det finnes formørkelse. Mao, at det ikke slippes noe lys igjennom pixlene. Når det skal vises svart på skjemen, eller andre nyanser slippes det ikke noe lys igjennom der det skal være svart, mens det blir projektert nyanser av svartfargen (for det går). Men, hvis lerret er hvitt, og at det er lyst i rommet vil jo den totale "sortfargen" bli lik på lerretet (i dette tilfelle hvitt). Slik er det med alle LCD projekorer. Det må være totalt mørkt for å få svart farge på veggen. Tenk på dette neste gang du er på kino. Der er det ikke et eneste lys i kinosalen. Dette for å få best performance! Mao, svartfargen vil bli omtrent lik lerrets "farge" . Er det lyst i rommet blir svart like lyst som lerretet Er det halvmørkt blir det blasst sort, slik som lerretet. Er det totalt mørk er det kullsort, slik som lerretet. Takk omy! i reklamen er alle lysene på. det er jo svart der fordet Er svart i lyst rom på min også, men ikke SÅ bra. Må være så mørkt som mulig Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Hva skjer med bildet på veggen da kontrasten bare er 200:1? Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 5. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2004 Du vil da ikke få detaljer i svarfargen ( nyanser ) som en skjerm med høyere kontrast ville ha klart. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 kunne du ha satt opp et skikkelig regnestykke over hva du har brukt av penger og hva du har brukt det på.. skulle gjerne ha visst det fordi jeg har og lyst på projektor. ( har vært en tur på forumet ditt.. men har ikke fått lest noe grunnet at jeg ikke har hatt tid til å regge meg ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå