Gå til innhold

Prosjekt "smspvdhhspilh",Hjemmekino V. 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og hvordan takler en LCD-skjerm det kraftige lyset dag og natt? Er ikke så morsomt hvis de pengene man sparer på billigere pærer kommer igjen iform av at man må bytte ut LCD-skjermen hver 2. år.

 

Og liste over hvilke skjermer som er testet ut? Klart jeg kjøper guiden hvis jeg finner en rimlig skjerm og har tenkt til å gjennomføre greia, men syns det er litt surt å punge ut 150kr hvis jeg ikke finner noen rimlige skjermer, og ikke kommer til å gjennomføre prosjektet.

Endret av Ar3z
Lenke til kommentar
Og liste over hvilke skjermer som er testet ut?

Det ligger på forumet dems..Du får tilgang til det når du har betalt..

Er ganske mange som er brukende..

 

Men jeg kommer til å begge meg en selv :D

Så jeg lurer på om det er noen i haugesunds området som også skal bygge så vi kan gå sammen om å bestille linser o.l

Pære og pære sokkelen fixer jeg fra RS components.. 6-700 kr.

Har også funnet LCD skjerm som er brukende..koster 2900kr

 

Send PM

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar
Er bare 16år, men har en pappa :love: som kan hjelpe meg.

Bah!!

 

dette for en instilling?? jeg var "bare" 9 når jeg bygde mine første høytalere, "bare" 14 når jeg begynte å lage min egen vannkjøling..

 

nå jeg jeg bare 17 og har begynt å planlegge projektoren. helt for meg selv. :green:

pappa? nei han holder vi langt unna. klarer du det ikke selv, er det ikke noe som skal gjøre.

Lenke til kommentar

Folk er forskjellige.

Selv syns jeg det er greit å få hjelp av fatters hvis det er noe som kan bli litt vansklig. DA kan heller han brekke en LCD skjerm, gi meg penger til en nye en.

 

Syns det er helt greit å få hjelp av de som er eldre enn meg. DA slipper jeg å gå på de samme blemmene som kanskje de har gått på.

 

Er det ikke noe som sier at hvis man ikke bryr seg om historien til tragedier kan man bli dømt til å gjenleve den samme tragedien.

 

Lurer på om det var litt annerledes formulert kanskje...

Lenke til kommentar
har ingen link ettersom de ikke briefer på nette,men jeg skal skaffe bilde

Antar du at jeg briefer? ( vi starter ikke en mega off toipic krangel). Jeg gjør dette fordi andre kan ta nytte av å ta en titt i worklogen min. Jeg tror faktisk jeg er den første til å lage en lumenlab projektor siden brain og lustra (eierene av lumenlab) fortalte meg det! Hvis man skal klare å få lagd en pj i følge lumenlabs tanker MÅ man nesten kjøpe ballast og ikke minst linser fra lumenlab. Tror nok de har peil hva slags land de sender pakker til. :p. Ha en god dag og håper på seriøs tilbakemelding fra deg. :O

Lenke til kommentar
Folk er forskjellige.

Selv syns jeg det er greit å få hjelp av fatters hvis det er noe som kan bli litt vansklig. DA kan heller han brekke en LCD skjerm, gi meg penger til en nye en.

 

Syns det er helt greit å få hjelp av de som er eldre enn meg. DA slipper jeg å gå på de samme blemmene som kanskje de har gått på.

 

Er det ikke noe som sier at hvis man ikke bryr seg om historien til tragedier kan man bli dømt til å gjenleve den samme tragedien.

 

Lurer på om det var litt annerledes formulert kanskje...

Hehe, ingenting til å la seg gjemme i skammekroken! Er selv 16 år (15 mens jeg bygget). Men jeg synes du skal prøve!Gjør som meg! La faren din kutte emnene til kassen og gjør resten selv siden jeg ikke hadde sirkelsag som var nøyaktig nok. Er jo litt artig og si "jeg lagde dette" og ikke "jeg og pappa lagde dette".

Lenke til kommentar
har ingen link ettersom de ikke briefer på nette,men jeg skal skaffe bilde

Antar du at jeg briefer? ( vi starter ikke en mega off toipic krangel). Jeg gjør dette fordi andre kan ta nytte av å ta en titt i worklogen min. Jeg tror faktisk jeg er den første til å lage en lumenlab projektor siden brain og lustra (eierene av lumenlab) fortalte meg det! Hvis man skal klare å få lagd en pj i følge lumenlabs tanker MÅ man nesten kjøpe ballast og ikke minst linser fra lumenlab. Tror nok de har peil hva slags land de sender pakker til. :p. Ha en god dag og håper på seriøs tilbakemelding fra deg. :O

jeg antar ikke at du breifer,dette er jo en worklog- men du har sikkert søkt litt og de lager ingen egen side osv for å vise, hva eneste deler fra lumenlab angår aner jeg ikke hvor de har fått deler fra. Jeg skal kjøpe derifra skal ha hdpj.

Lenke til kommentar
Dcd

 

Sendte mail til Elektromateriell i går, fikk svar i dag,men dessverre var de ikke noe særlig billigere enn Pervelde....

 

Svar fra Elektromateriell:

 

Har sjekket og det er fult mulig å skaffe begge deler,

Lyskilden kan vi skaffe til 800

sokkelen leveres i porselen og koster 110

 

Begge prisene er inkl mva, men eks frakt.

 

Prøv å finn varenummeret til lampen du vil ha på rsonline.no. Ring pervelde.com og spørr dem om du kan kjøpe en av dem. De skal ikke være så mye dyrere.

Har nå fått samme pris som Tha Sims på lampa.

Ved bestilling hos pervelde må man bruke varenummeret til Rs, da får man lampa for 364,50 + mva

 

Varenummer fra Rs er :

467-5068

 

Ordna seg endelig... :D

Lenke til kommentar
Omy

 

man trenger ikke og vere så gammel for og bygge denne pjen.-..

 

er ikke eldre en 16 selv og jeg SKAL bygge denne pjen så fort hjeg har peng til det

 

Det er goe! Nå blir vi fler i den Norske Projektor DIY community(en)

 

Ar3z

 

Ok, da skal jeg prøve å bygge mest mulig selv da. Er bare det at jeg hater så inn i hampen å gjøre feil, men som jeg sa. Noen sjanser må jeg vel ta.

 

I og med at det begyner å bli så mange byggere i norge kunne vi nesten hatt en avdeling for oss selv på ett forum. Hvor mange byggere er vi her i norge nå? 5?

 

Thats the right attitude! Hadde tenkt til å lage en side til oss projektorbyggere i Norge. Hvis det blir tilfelle er det ikke lenge til :). Tror vi er mange fler enn 5, kanskje 10+...

 

ccalz

jeg antar ikke at du breifer,dette er jo en worklog- men du har sikkert søkt litt og de lager ingen egen side osv for å vise, hva eneste deler fra lumenlab angår aner jeg ikke hvor de har fått deler fra. Jeg skal kjøpe derifra skal ha hdpj.

 

Ok, den er grei. Hdpj, ikke dårlig. Hva slags oppløsning vurederer du?

 

mac1334

Da var jeg registert på lumenlab. Bare å finne en egna LCD-skjerm nå så

 

Ohh, enda fler! Stå på!

 

Dcd

 

Har nå fått samme pris som Tha Sims på lampa.

Ved bestilling hos pervelde må man bruke varenummeret til Rs, da får man lampa for 364,50 + mva

 

Varenummer fra Rs er :

467-5068

 

Ordna seg endelig... 

 

Bra, enda en ting oppløst! Er fornøyd med kvaliteten på lampen selv. En utmerket Cri på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...