Tha sims Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Skal se hva jeg får til. Som sagt er det ikke jeg som skal ta bildene. Har et lite spm, siden jeg ikke er helt ferfig med utseende på projektoren, synes dere det er det greit at jeg bare tar bilde av det projekterte bilde i første omgang`? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Ta med også hvordan prosjektoren ser ut nå. Gjerne med med en 0,5 flaske ved siden av for å se hvor stor den blir. Lenke til kommentar
Dcd Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 3858210 PH.HPI-T 400W/E40 364,50 171-051 DISCHARGE HOLDER GES-E40 68,00 966 Ekspidisjonsgebyr 60,00 999 FRAKT/PORTO 80,00 ------------------------------------------------------------------------------- SUM 572,50 Inkl Mva (572*24/100= 137,28+572=709,28 Tha Sims: Ringte Pervelde i dag, vet ikke om jeg er j..... uheldig eller du som er heldig, snakket med en person først, han sa at prisen var rundt 850kr for lampa uten mva, han syntes selv det var høyt, ble satt over til butikken, ble igjen satt over til inkjøpsansvarlig. Alle fant ut at lampa kostet rundt 850 kr uten mva. Lurer på hvordan du fikk lampa så billig? (du handlet som privatperson el???) Har endelig fått rotet meg til å prøve min Ushio lampe fra lumenlab.com, den virket akkurat som det din lampe gjorde.... Lenke til kommentar
Lac Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 ta bilde av psojektoren in progress, gjerne med flaske ved sia av som Bøgge Bakken sa. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Ven siden av en 5 liters imsdal dunke kanskje? hehe.. ja, jeg kan godt gjøre det, men jeg tar ikke noen bilder inni pjen. Dcd: Rart, jeg kan godt ringe i morra for å forhøre meg litt. Endret 27. september 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
Lac Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 hvorfor ikke bilde oppi da? hemmelige løsninger? Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Hehe, veit liksom ikke helt om jeg kanskje har vist for mye allerede... Men, jeg skal ta noen bilder av utsiden. Håper dere forstår dette Lenke til kommentar
Lac Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 wt... vist for mye?? snakker du om Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Nei, jeg har ikke vist for mye, men dette skal ikke være en tutorial på hvordan man lager en pj. Så, dere skal få se hvordan boksen er utvendig... Kanskje jeg skal ta et bilde inni pjen etter jeg har snakket med brain. Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Det skal ikke være noe problem å vise innsiden av prosjektoren. Bare ta en titt på GALLERIET på Lumenlab.com som er åpent for ALLE. Der postes det mengder av bilder av denne typen: Så bare post i vei! Vi vil ha MASSE bilder, deilige bilder! Sett noen fete filmer i det siste eller Tha Sims? -Audun Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Dr spawn^ Ohh yes! Det har jeg! Har sett * The matrix revolution * Nemo * Kiss of the dragon * Monster bedriften * Noen episoder med the osbournes Så har jeg sett litt på * Tv 2 * Nrk Det er nesten ikke bra å anskaffe seg en slik pj, blir totalt hekta! I dag var jeg så trøtt at fy! Jeg så på film til klokken var 2.00, og måtte stå opp klokken 6.00 for å rekke bussen til vidregående. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 den ble fet! Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Du skrev at du skulle ha 2*2 m lerret, men hvor langt ifra må prosjektoren stå for å få maksimalt utnytta lerretet? Har litt dårlig plass der jeg planlegger å ha den skjønner du.. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Ja, da har photo mannen kommet og tatt noen bilder av det ferdige resultatet ( takk, takk:) ). Jeg får det på cd om ikke lang tid. ^Ahdrage:: Jeg målte litt på det, å kom frem til 2,20 fra lisens spredelinse. Min projektor er 77 cm lang. (2,20 m+ 0,77~3m). Man trenger ca prokjektoren 3 m fra lerretet. Hvor bredt eller langt er rommet ditt? EDIT: Man kan regne litt på dette: O = størrelse på objektet(LCD skjerm) D = distanse fra projektror linse til lerretet S = Størrelse på projektert bilde f = Brennvidde (focal lenght) f = ((distanse fra PJ til lerret) / (Størrelse på projektert bilde /størrelse på objektet (LCD skjerm))) +1 eller f = (D / (S / O)) +1 D = ((S * f) / O) + f S = O * (D - f) / f O = (S * f) / (D - f) Endret 27. september 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 å fytti pokker'n, nå bare må jeg ha.. jeg fant en skrota 15 tommer lcd i konteineren utenfor telehuset her om dagen som jeg tengte jeg skulle se litt på.. funker den, skal den bli projektor.. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 e:: Jeg målte litt på det, å kom frem til 2,20 fra lisens spredelinse. Min projektor er 77 cm lang. (2,20 m+ 0,77~3m). Man trenger ca prokjektoren 3 m fra lerretet. Hvor bredt eller langt er rommet ditt? EDIT: Man kan regne litt på dette: Mener jeg leste et eller annnet sted på lumenlabs at linsens avstand til lerretet skulle bli det samme som projeksjonens diagonal. I så fall vil du få et bilde med diagonal på 2m dersom pj står 2m fra lerretet. Kommer sikkert litt an på formatet på bildet, men stemmer sikkert sånn røffelig. Gleder meg til bilder nå. Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 (endret) Det er bra å høre! Ja, det er nok litt røffelig. Lumenlab folka har laget en kalkulator nettop om dette. Den ligger på forumet, der hvor det ikke er fri tilgang. Demogorgon^ : Vær forsiktig! Snakket nettop med en på msn som hadde vært litt for hurtig. Han ødela skjermen . Det eneste jeg kan si er : Bruk tid og ta ting steg for steg. Endret 27. september 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Det er 3 meter langt (forhåpentligvis9) trur det skal gå akkurat.. Er det mulig og feste den i taket? blir vel kanskje litt i tyngste laget kanskje? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Dette er nesten uutholdelig Kjetil.... jeg må ta meg en tur innom en dag og se kvaliteten ... det høres fett ut...... gleder meg til neste update.... Lenke til kommentar
StereoId Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 Til Dcd, Du som hadde problemer med prisen hos PerVelde.com... Ta kontakt med Elektromateriell ved [email protected] Jeg er rimelig sikker på at de kan skaffe det du trenger av lampe og utstyr, dersom du presiserer hva du trenger. Forhåpentligvis til en rimeligere penge enn PerVelde.com! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå