Tha sims Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Da ville jeg bare informere dere om noen småting. Fikk ny lampe og ballast i posten, men det gikk heller ikke. Jeg og brain konkluderte om at det var lampen som ikke likte norsk strøm. Ballasten skal være ok å bruke i Norge, fordi ballasten er innenfor de krav av strøm den trenger (190-250V). I dag ringte jeg rs-online for å forhøre meg med lampe. Der hadde de et lampe som kunne gå. Link Men det som var problemet var at er privat person. Siden rs-online bare forhandler med bedrifter med foretaksummer, fikk jeg nummeret til en grossist i Norge. Jeg ringte han, og han skulle se hva han fikk gjort. Uansett kunne han sende meg denne lampen. Jeg har gjort småting på denne prosjektoren hver dag, men jeg vill ikke komme med en update før lampen kommer. Når lampen kommer skal jeg gi dere en saftig update . Jeg anbefaler alle inntreserte prosjektor byggere å vente å se, og ikke kjøpe lampe og ballast enda. Dette fordi vi veit ikke hva slags lamper og ballaster som kan gå her i norge. MEN,dere må selvsagt gjøre opp en mening selv. Endret 8. september 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
Neotetra Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hei Fint med update, begynte å lure på om ting gikk i dass:( Leit med lampa. Håper du får den lampa snart så vi ikke sprekker av ventingen:) Vurderer selv å bygge når du får ryddet unna alle hinder:) Støtter prosjektet ditt 100% Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Neida... her skal ingen ting gå i dass (håper jeg) for en dum pære! Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 Hey! En update, nesten like kjapp som meg du! Har gått til anskaffese av planene jeg også, dette ser virkelig interressant ut, har lest igjennom et uttall ganger nå. Dette blir helt klart vurdert som neste store prosjekt etter ultiMAME, håper jeg kan få høste litt av den erfaringen du nå skaffer deg! Lykke til videre med byggingen, ser frem til neste update og ikke minst det ferdige resultatet. Stå på mann! Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Glimrende proskjekt Linken til pæra funka ikke..Har du dele nummeret på den.. Vist du vil så kan jeg skaffe den til deg..Jeg bor i haugesund(RS har lager her) og får det jeg bestiller fra RS på døra dagen etter..så kan jeg videre sende den til deg som skulle ta ca 1-2 dager til.. Tror denne linken funker HER TaZ Endret 10. september 2004 av taz Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 (endret) Takk for tibudet taz, men jeg har allerede klart å bestille lampen gjennom pervelde.com . Dette er en butikk der de selger blandt annet rs-online.no til privatpersoner. Edit: Regner med å få lampen i posten på mandag. Håper jeg får den til å fungere, ellers klikker jeg Endret 10. september 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Ha kom pæren på med frakt? Vet at Pervelde ikke akuratt er billig på el utsty .. den holder til 500 meter borti gata her.. TaZ Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 10. september 2004 Forfatter Del Skrevet 10. september 2004 Hmm, egentlig tror jeg ikke det kom på så mye mer enn det jeg måtte betale for hos rs-online. Dette fordi prisene var på: rs-online sin pris(uten mva) + mva+ frakt+ faktura=pervelde pris. Mao det samme måtte jeg ha betalt hos rsonline. Husker ikke helt i farten hvor mye alt kom tilsammen på, men jeg skal poste det når jeg får pakken. Lenke til kommentar
StereoId Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Fant en annen norsk leverandør av passende lamper. Det er Elektro-Importøren. De selger 2 aktuelle pærer på 400 watt: El-nr: Betegnelse: Mer info: Pris: ------------ ------------------- ---------------- 38 591 49 HQI-BT 400W/D Pris: 335,42 kr (inkl.mva) 38 242 13 HSI-T 400W E40 Pris: 379,44 kr (inkl.mva) Tror den HQI-pæra er Osram og HSI er muligens Sylvania. Elektro-importøren kan sende til privatkunder eller du kan hente i Oslo! Håper dette kan komme flere til nytte! Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 11. september 2004 Forfatter Del Skrevet 11. september 2004 (endret) Takk for info StereoId! Men jeg fant ikke noen opplysninger om lumens, Cri osv. JIPPI!! Jeg hentet lampen i dag på posten. El- ballast + rsonline lampe funker fett!! Nå blei jeg gla! EDIT: jippi en gang til, 300 innlegg Endret 11. september 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Jeg gleder meg!!!1 Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 noen bilder hadde snart gjort seg........ ellers ganske nice Lenke til kommentar
eiD Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 gratulerer! bra prosjekt det her! bilder hadde vært bra ja Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 hmm, ja! Det skal jeg gjøre. Tenkte jeg skulle gjøre en god del i dag. Lenke til kommentar
StereoId Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Tha, Hvor mye kom den lyspæra fra PerVelde.com på? Og hvilken pære var det egentlig? Merke og type... Har du artikkelnr fra rs-online.no? Vi er sikkert flere her som kan tenke oss å bestille en slik... Takk for et glimrende prosjekt!! Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Bilder, bilder, bilder!!!! Husk at dette er en worklog.......! Gleder meg! Driver for tiden å tegner på mitt eget lille prosjektorprosjekt, meget inspirerende saker du holder på med her! Stå på! Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 (endret) Hmm, ja... I dag har jeg jobbet og jobbet på lumenlab prosjektoren. Har ikke hatt tid til å poste bilder. Men, skal prøve å legge ut noen bilder i morra. Jeg sier bare en ting, GLED DERE! SAFTIG UPDATE WARNING! EDIT: Jeg kan desverre ikke gi mega spesifikerte bilder av denne prosjektoren, men jeg skal gi dere noen bilder Endret 12. september 2004 av Tha sims Lenke til kommentar
Tha sims Skrevet 12. september 2004 Forfatter Del Skrevet 12. september 2004 Tha, Hvor mye kom den lyspæra fra PerVelde.com på? Og hvilken pære var det egentlig? Merke og type... Har du artikkelnr fra rs-online.no? Vi er sikkert flere her som kan tenke oss å bestille en slik... Takk for et glimrende prosjekt!! hmm... Fra pervelde: 3858210 PH.HPI-T 400W/E40 364,50 171-051 DISCHARGE HOLDER GES-E40 68,00 966 Ekspidisjonsgebyr 60,00 999 FRAKT/PORTO 80,00 ------------------------------------------------------------------------------- SUM 572,50 Dere kan ringe pervelde på 52 70 25 00 Lenke til kommentar
Shiva Skrevet 12. september 2004 Del Skrevet 12. september 2004 Supert! Har alltid hatt lyst på en egen projector. Husker for mange år tilbake om noen som hadde lagd dette med en Atari Lynx skjerm. Denne gamle håndkonsollen med LCD fargeskjerm og mulighet for å se tv på. Var enkel med å kjøre lyset gjennom skjermen. Atari Lynx får en forsatt kjøpt i England og tror de ligger på rundt om tusenlappen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå