Gå til innhold

Hvor finner jeg pci parabolkort?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker...jeg hadde jo sett der, men var ikke sikker på om det var slike kort :)

Noen kort som blir anbefalt? Mest sannsylig så skal jeg bruke linux som os for en slik maskin...regner med at det er fult mulig.

Trodde 2 kortlesere var "best" skal vel ha canal digital sin programpakke fremfor viasat sin i første omgang.

Har jeg forstått det riktig at det er mulig å legge inn decoderinfo rett på kortet, slik at man ikke trenger å ha kortet i? Eller er ikke det mulig?

Lenke til kommentar

hvorfor ikke bare kjøpe en dreambox? Der har du alle mulighetene som du vil få med et PCI kort (evt flere også?). Man skal ikke se bort fra at noen knekker NDS og lager software til dreamboxen som gjør den kompitabelt med det. Rart om ikke NDS allerede er knekket, men man tør ikke gå ut med det, da faren for søksmål er STOR! Viasat har tross alt invistert 90mil i NDS prosjektet, hvilket betyr at de er konk hvis det knekkes... :p

Det som er så sinnsykt kjekt med dreambox er at du kan streame TV over nettverket, samt at den er administrerbar via et web grensesnitt, slik at du kan f.eks. sitte på jobb og velge hvilke programmer den skal ta opp osv :)

Lenke til kommentar

Jeg vil lage en maskin selv, det er jo halve morroa :)

Jeg har ihvertfall bestemt meg for os. Det blir MythTV (linux distro).

Jeg trenger et godt Parabolkort som vil fungere bra i linux...om noen har ideer om hvilket jeg burde velge, så si gjerne ifra :w00t:

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått så støtter egentlig linux de fleste kortene, fordi alle sammen bygger på samme "oppsettet", men det er visse forskjeller selvfølgelig (støtte for hw decoding etc) som utgjør de største forskjellene..

Jeg tenkte på dette kortet...også en modul for kort ved siden av. Burde jo fungere perfekt :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...