Gå til innhold

USB2.0/Firewire combo kort trøbbel

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en ny ekstern harddisk med firewire og USB 2.0 støtte. Ettersom jeg kun har firewire dedikert til videobruk fra før av, og USB 1, bestemte jeg meg for å kjøpe ett ekstern USB2.0 og Firewire combo kort fra Sunsway/ST Lab. Åpnet maskinen, satt inn kortet, og bootet maskinen. Vel inne i Windows XP igjen, fant maskinen ny maskinvare, og installerte noen drivere (bl. a Via chipset 5 USB tror jeg de het). Etter en stund får jeg beskjed om at maskinvaren er ferdig innstallert og ferdig til bruk. Men jeg får ikke koblet harddisken til verken Firewire eller USB2.0, og når jeg går inn i enhetsbehandling, får jeg opp en liste over USB, men ikke mer enn det som var der før. Prøvde også å installere driver CD'n som fulgte med, men da skjer det ingenting... får bare beskjed om å starte maskinen på nytt. Hvis jeg fjerner USB driverne i enhetsbehandling, blir de installert automatisk igjen etterpå før jeg får valgt hvor driverne ligger, og fortsatt kun de som var listet opp i utgangspunktet.

Harddisken fungerer foresten ved tilkobling til USB 1 på hovedkortet, men det er for tregt. Hvorfor vil ikke USB 2.0/Firewire kortet fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Never mind... tok ut kortet, startet opp maskinen, avinstallerte det jeg fant av USB, slo av maskinen, satt inn kortet, slo på maskinen og vips så funket det. Vet ikke hvorfor, men... det funker ihvertfall nå da. Både USB og firewire.

Stenger den da jeg ikke har behov for svar lenger :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...