Gå til innhold

Polariserings Filter til Nikon D70

Anbefalte innlegg

Heisann, har nå hatt min Nikon D70 med 18-70mm kit linse i ca 2 uker og er strålende fornøyd! I løpet av denne tiden har jeg merket behovet for et polariserings filter, både for bildenes skyld og for å beskytte linsen...

Har ikke råd til å bruke alt for mye penger på det men jeg vil gjerne ha noe som holder like god kvalitet som linsen hvertfall :)

Circular Polarizer er vel det jeg er ute etter så vidt jeg har skjønt? Der man kan vri på filteret for å endre polariserings effekten...

Anbefalinger om filter og webshops tas imot med takk :) Helst ikke over 1000 kroner.

-Benjamin-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bruk palarisasjonsfilteret til generell linsebeskyttelse. Det stjeler lys!

Bruk heller et UV filter.

Det er greit å kjøpe kvalitetsfiltre, f.eks HOYA HMC Super på eBay for en rimelig penge. Denne selgeren har jeg god erfaring med. De har lave fraktkostnader og sender gjerne filteret som privatpost:

http://stores.ebay.com/DIGITALiSHOP-com

Endret av froggyler
Lenke til kommentar

Bruk UV-filter som beskyttelse, og polariseringsfilter kun når det vil ha noen nytte for bildene..

Altså bør du kjøpe både et UV-filter med HMC og et polariseringsfilter. Om du ikke har råd til begge deler ennå (selv om UV-filter er relativt billig) bør du prioritere UV-filteret inntil videre. Jeg har selv utsatt kjøpet av polariseringsfilter..

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...