benjamin84 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Heisann, har nå hatt min Nikon D70 med 18-70mm kit linse i ca 2 uker og er strålende fornøyd! I løpet av denne tiden har jeg merket behovet for et polariserings filter, både for bildenes skyld og for å beskytte linsen... Har ikke råd til å bruke alt for mye penger på det men jeg vil gjerne ha noe som holder like god kvalitet som linsen hvertfall Circular Polarizer er vel det jeg er ute etter så vidt jeg har skjønt? Der man kan vri på filteret for å endre polariserings effekten... Anbefalinger om filter og webshops tas imot med takk Helst ikke over 1000 kroner. -Benjamin- Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Jeg benytter nå et Hoya 67mm sirkulært polariseringsfilter til mitt D70 kamera. Fungerer ganske så bra det og betalte rett i underkant av tusenlappen for det (hos lokal fotosjappe vel og merke). Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Ikke bruk palarisasjonsfilteret til generell linsebeskyttelse. Det stjeler lys! Bruk heller et UV filter. Det er greit å kjøpe kvalitetsfiltre, f.eks HOYA HMC Super på eBay for en rimelig penge. Denne selgeren har jeg god erfaring med. De har lave fraktkostnader og sender gjerne filteret som privatpost: http://stores.ebay.com/DIGITALiSHOP-com Endret 3. juli 2004 av froggyler Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Bruk UV-filter som beskyttelse, og polariseringsfilter kun når det vil ha noen nytte for bildene.. Altså bør du kjøpe både et UV-filter med HMC og et polariseringsfilter. Om du ikke har råd til begge deler ennå (selv om UV-filter er relativt billig) bør du prioritere UV-filteret inntil videre. Jeg har selv utsatt kjøpet av polariseringsfilter.. Endret 3. juli 2004 av anderfo Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Ok, takk for tipsene Hva er det nøyaktig et UV filter gjør? (og er det det samme som skylight filter?) Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Takket være dere D70 kit kjøpere så er 67mm filtere utsolgt overalt! :!: Lenke til kommentar
Casle Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Hei dere En komplett nybegynner som meg har ingen anelse hva et polarisasjonsfilter gjør, kan noen forklare? Og hvis du har et sirkulært polarisasjonsfilter, hva skjer når du vrir på det? Mvh C Lenke til kommentar
danielR Skrevet 12. juli 2004 Del Skrevet 12. juli 2004 Hei dereEn komplett nybegynner som meg har ingen anelse hva et polarisasjonsfilter gjør, kan noen forklare? Og hvis du har et sirkulært polarisasjonsfilter, hva skjer når du vrir på det? Ta en titt på denne tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå