Gå til innhold

Svart skjerm med 9800 pro

Anbefalte innlegg

hei!

Har nettopp byttet ut mitt gamle ti 4200 med sapphire radeon 9800 pro, men har problemer. Jeg avinstalerte mine gamle nvidia drivere med drivercleaner og satte inn det nye kortet. Startet maskina og instalerte de nyeste catalyst driverene. Når jeg nå starter igjen blir skjermen svart etter at windows har loadet. Win XPpro

Noen som kan hjelpe meg her???

Skal nevnes at jeg har ganske gammel crt skjerm. Over 6 år. Vet ikke om den er for gammel...? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg formatert og instalert windows på nytt. Prøvde driverene som fulgte med kortet, (cat ver. 4.3) uten bedring. Skjermbildet er vrengt og korupt. Kan av og til skimte en feilmelding som sier noe som:

" VPU recover har nullstilt din grafikkakselerator som ikke lenger svarer på komandoer fra grafikk driveren"

Tyder ikke dette på at det er noe alvårli feil med kortet?

Blir nok retur hvis ingen her vet om en annen løsning.

Lenke til kommentar

Har du forsøkt å slå av VPU recover?

:Edit har sett endel merkelige ting når det gjelder denne meldingen. For varmt, for svak PSU o.l. Det kan i allefall være en ide å skru av VPU recover og se hva som skjer.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Jeg antar at VPU recover er en egenskap som bare ATI kort har når ATI drivere er instalert. Problemet er at jeg ikke kan skru av VPU recover fordi etter at jeg har instalert ATI driverene blir skjermbildet ubrukelig og maskina henger seg. Må putte i mitt gamle ti 4200 for å få fjernet driverene igjen.

Er det noen ide å prøve noen andre og eldre Cat drivere? For så å slå av VPU recover.??? hvis jeg får et greit bilde da.

Hva er dette VPU recover egentlig?? :no:

Synes foresten at kjøleren på kortet blir alvålig varm, men det er vel kanskje normalt.

Ellers har jeg splitter ny PSU på 350W.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...