Jon-d Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Har nå en P-ATA disk med XP på og en S-ATA disk med diverse. Tenkte nå å re-installere XP og vil ha XP på den noe raskere S-ATA disken. Når jeg kjører XP installeringen oppdager den selvsagt at jeg har en XP inst. fra før, men jeg trykker esc for ny inst. Problemet er at den da bare ser P-ATA disken Har satt S-ATA som første boot (etter cdrom)... Hva er problemet? Hvordan får jeg til dette? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Når XP-install loader en masse greier på begynnelsen der står det "press F6 to install SCSI-drivers" eller noe sånn. Gjør det Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 ..og da skal du sette inn en diskett med S-ATA drivere. Denne følger vanligvis med hovedkortet/s-ata-kontrolleren. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Når XP-install loader en masse greier på begynnelsen der står det "press F6 to install SCSI-drivers" eller noe sånn. Gjør det Stemmer det. Du må legge in S-ATA driveren før du legger inn XP Lenke til kommentar
TCi Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Her er en guide: http://www.neoseeker.com/Hardware/faqs/kb/15,24.html Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Her er en guide:http://www.neoseeker.com/Hardware/faqs/kb/15,24.html Hvorfor gå over bekken etter vann ? Jon-d: Koble fra PATA diskene mens du installerer XP på SATA'en og gjør som Lautsprecher og ob1 sier. Endret 3. juli 2004 av el-asso Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Jo, takk til alle... Alt jeg trengte var å ha SATA driverne klare på en disk og trykke F6. Gikk fin-fint uten å koble fra PATA disken. Takk for hjelpen folkens! Deilig med ny installasjon assa. Lean, mean, speed-machine er tilbake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå