Gå til innhold

Telenor og bindingstid


Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Noen her som har erfaring med telefoner og bindingstid? Trenger litt hjelp..

Hadde tenkt å kjøpe meg SE T630 på Elkjøp med djuice abonnement til 1kr (låst).

 

I fjor kjøpte jeg en Nokia 3510I med samme abonnement, så jeg tenkte det ikke ville være noe problem å føre det videre. Bindingstiden sverger jeg på var 12måneder når jeg kjøpte telefonen. Så jeg dro til Elkjøp med en utskrift i fra nettet i tilfelle de skulle slå seg vrang. Problemet er at de sverger på at bindingstiden var 18måneder og ikke lar meg kjøpe telefonen med mindre jeg kjøper den til fullpris (no way).

 

Jeg husker ikke 100% når jeg kjøpte, eller hvor lenge det virkelig var. Finner heller ikke papirene. Finnes det ikke en plass hvor jeg kan sjekke dette? Og uansett, er det ikke bare telefonen som er låst til telenor, ikke mitt abonnement som er låst til mobilen? Altså skal ikke jeg kunne kjøpe telefonen til 1kr, og bruke den nye telefonen med abonnementet, men ikke bruke den gamle mobilen uten den samme sim-brikken? Stoler ikke på elkjøp folka i byen siden de har lygd til meg før.

 

Håper noen har et godt råd. Vil gjerne få meg ny mobil før jeg drar på ferie den 9.juli. Om det er mulig selvsagt..

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis telefonen du kjøpte var operatørlåst til Telenor i 12 mnd, så kan den ikke brukes med andre operatører før du har tastet inn en kode som opphever operatørlåsen. Denne koden får du på www.telenormobil.no.

 

Du må skille mellom sperre/operatørlås på selve telefonen og bindingstid på ditt abonnement.

 

Ring 09000 så får du vite når bindingstiden på ditt abonnement går ut. Dette har ingenting å gjøre med låsen på telefonen.

 

Johannes

Lenke til kommentar

Joda vet forskjellen, men poenget er jo at jeg ikke skal skifte abb. Jeg skal bare bruke det på en ny telefon. Tilbudet er T630 med Djuice abb til 1kr om du låser den i 12mnd. Jeg kan godt låse den i 12 måneder til, det er ikke det som er problemet. Jeg får bare ikke lov. Har ikke merket at mobilen er operatørlåst, siden jeg har brukt et annet sim kort en gang jeg dro til syden. Det er bare bindingstid jeg har og jeg skjønner rett og slett ikke hva som er problemet med å la meg kjøpe mobilen når jeg har samme abonnementet fra før av, og skal kjøpe et tilbud med samme abb.

 

Om dette ble for dumt, så får det bare være det, men jeg skjønner bare ikke hva som er problemet med å la meg kjøpe mobilen til det tilbudet!

Lenke til kommentar

Problemet er sannsynligvis at du bandt abonnementet ditt for 18 mnd ifjor. Da får du ikke kjøpt ny subsidiert telefon før det har gått 18 mnd. etter at du bandt deg opp.

 

Hvorfor ikke ringe 09000 og spørre hvor lang bindingstid du har på abonnementet ditt?

 

Johannes

Lenke til kommentar

Uansett kan ikkje forhandlarar få gjort noko med eksisterande bindingstid, viss du vil prøve å "forhandle" vekk bindingsida, ut frå argument

1) Vil forsette aboet men vil ha ny telefon

2) Trofast kunde (viss det går)

3) Storforbruk (2000-5000 pr mnd)

4) Påpeike noverande bindingstid og at telenor sponser meir kundene no enn kva dei som hadde 18mnd

Siste desperate forsøk:

5) Sublit hinting om at då vil det vere andre selskap som har bedre sponsing og vilkår

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Takk for svarene folkens. Joda den er på 18mnd, det fant jeg rimelig fort ut etter å ha pløyet meg igjennom konto sidene på Djuice. Bindingstiden går ut den 1.01.05 :hrm:

 

Litt lenge til, men jeg er verken storkunde, har storforbruk eller noe annet slikt. Får bare leve med det.

Men takk for oppklaringen :)

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

alle som har 18mnd binding kan tegne nybinding når det er 3mnd eller mindre igjen av bindingstiden.

 

Da får du tolv nye mnd binding. og da kan du tegne nybinding når det er 1mnd eller mindre igjen av tiden. (du faller da under de nye reglene)

 

I ditt tilfelle vil det si rundt oktober for ny mobil. (tenk deg hvor fet mobil du får da??? :p )

Endret av Surreality
Lenke til kommentar
Hvor mye koster det å låse opp en mobil før bindingstiden ? Har ikke telenor måttet fire prisene på det?

Som nevnt tusen ganger før så koster det ingenting å låse opp en telefon som er kjøpt med binding til ett eller annet abonnement hos Telenor. Har du du derimot kjøpt en telefon med rk pakke eller bare foretatt en utstyrendring så starter gebyret på 600.- og reduseres med 40.- i mnd.(tror det var 40.-) Dette gebyret var på kr. 1500.- før. Telenor måtte ikke fire på dette gebyret, det er noe de har besluttet selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...