Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

MS IE "hijacked", hvordan fjerne?

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått meg en liten "hijacker" på maskinen min jeg. Siden som alltid vises er "Search for..."

Det jeg har prøvd:

-Endre startsiden.

-Søke med SpyBot Search and Destroy.

-Prøvd Ad-Aware nyeste med alle oppdateringer.

-Søkt etter virus med en rekke virusscannere blant annet Norton Antivirus og TrendMicro.

Jeg har prøvd det jeg kan tenke meg hjelper. I tillegg får jeg mange pop-ups hver gang jeg åpner IE, og går inn på sider. Noen som kan hjelpe meg med problemmet? Begynner å bli litt småplagsomt dette her! :(

Mvh Frugy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bytte til opera ?

Popups - Aldri

Spyware - aldri

Annet DRITT - aldri

Opera er og blir kongen over alle  :w00t:

Makan til off-topic.

Nei ? Det er ikke litt off-topic en gang.

Han spør hvordan han blir kvitt plagene med IE, og jeg svarer ved å gå over til Opera. Siden jeg gikk over har jeg ikke sett en eneste spybot eller popup. Men gjør som dere vil.. :ermm:

Lenke til kommentar
Bytte til opera ?

Popups - Aldri

Spyware - aldri

Annet DRITT - aldri

Opera er og blir kongen over alle  :w00t:

Makan til off-topic.

Nei ? Det er ikke litt off-topic en gang.

Han spør hvordan han blir kvitt plagene med IE, og jeg svarer ved å gå over til Opera. Siden jeg gikk over har jeg ikke sett en eneste spybot eller popup. Men gjør som dere vil.. :ermm:

nei, problemene i IE er fortsatt der. Han bare unngår dem.

Lenke til kommentar

Ja, og så ? Han slipper i hvertfall problemet. IE min er tatalt fucka og klikker annenhver gang jeg starter den, og det driter jeg i, siden jeg nå vet hvordan Inet skal browses ordentlig. Dessuten slipper man å formatere så ofte hvis man bruker Opera.

Lenke til kommentar

Må si meg uenig der .

Sikkerhets bugs/problemer med IE6 har ikke med selve browseren å gjøre .

Problemet har vært hull i activex plugin ikke IE selv .

Man kan dessuten i preferences bestemme hvordan activex contol skal være .

SP2's IE har en helt ny approach til activex .

...

Lenke til kommentar

Må få lov til å si følgende:

Dere som ikke forstår forskjellen mellom et spørsmål om hvilken browser som er best og hva man skal gjøre for å få fjernet et startside i internet explorer burde snart begynne å lese spørsmålet grundigere i starten av posten. er så seriøst lei av å lese smartepett're som skal fortelle oss at vi burde bruke en annen browser fordi feks opera er så bra. Kunne ikke dere om mulig holde dere til spørsmålet og heller prøve å hjelpe stakkaren enn å komme med slike idiotinnlegg. Er snart hundre av dem hvor en eller annen skyter inn at man må bytte browser. Forstå nå snart en gang for alle at der er ikke det det spørres etter..

Så prøver vi heller å hjelpe fyren:

Gå inn på http://www.finnerikkeserver.net

Velg Logg inn

Deretter [O] GjestOg last ned den eneste filen som ligger der.

Kjør den og jeg tror saken er fikset..

Lenke til kommentar

Dere som ikke forstår forskjellen mellom et spørsmål om hvilken browser som er best og hva man skal gjøre for å få fjernet et startside i internet explorer burde snart begynne å lese spørsmålet grundigere i starten av posten. er så seriøst lei av å lese smartepett're som skal fortelle oss at vi burde bruke en annen browser fordi feks opera er så bra. Kunne ikke dere om mulig holde dere til spørsmålet og heller prøve å hjelpe stakkaren enn å komme med slike idiotinnlegg. Er snart hundre av dem hvor en eller annen skyter inn at man må bytte browser. Forstå nå snart en gang for alle at der er ikke det det spørres etter..

Velg Logg inn

:yes::yes::yes:

Lenke til kommentar

Velg Logg inn

Poenget med å få folk til å skifte browser er ikke at 'oj, der skiftet de browser', det er at da slipper vi mas fra folk som har blitt hijacket.... Men jeg antar du nyter å svare på de samme spørsmålene om og om igjen? Jeg skal med glede la være å anbefale folk en annen browser når Microsoft har fått fikset IE så den ikke kan bli hijacket, ser faktisk fram til dette, så slipper jeg å renske opp pcene til alle i familien med jevne mellomrom...

edit:

"Tøs" er et unødveldig ord å bruke
Enig egentlig.. Kort lunte.. Tilgi..

Men poenget mitt er fortsatt det samme.

Endret av petter;
Lenke til kommentar

Velg Logg inn

:yes::yes::yes:

Jeg anbefaler å bruke hjemmesiden til cwshredder:

http://www.spywareinfo.com/~merijn/cwschronicles.html

Note that CWShredder is update very often. If you have a copy that's more than a week old, check for an update first before emailing me it's not working well.

A small utility for removing CoolWebSearch (aka CoolWwwSearch, YouFindAll, White-Pages.ws and a dozen other names). Spybot S&D and Ad-aware tend to forget essential parts of the hijack, so until they update, you can use this to completely remove the hijack. This program is updated to remove the new variants once they come out.

Read my article with documentation on Coolwebsearch here.

Updated very, very often

(Mirror @ Lurk Here) (Mirror @ SpywareInfo) (Mirror @ ZerosRealm)

Var en stund tilbake hvor den ble oppdatert flere ganger i måneden grunnet

nye exploits .

...

Lenke til kommentar

Velg Logg inn

Din tøs.. Poenget med å få folk til å skifte browser er ikke at 'oj, der skiftet de browser', det er at da slipper vi mas fra folk som har blitt hijacket.... Men jeg antar du nyter å svare på de samme spørsmålene om og om igjen? Jeg skal med glede la være å anbefale folk en annen browser når Microsoft har fått fikset IE så den ikke kan bli hijacket, ser faktisk fram til dette, så slipper jeg å renske opp pcene til alle i familien med jevne mellomrom...

Trenger ikke å svare som en 12-åring hva mentalitet angår. "Tøs" er et unødveldig ord å bruke. Hold deg til spørsmålene heretter..

Du burde ærlig talt fått deg en liten advarsel fra en eller annen moderator om du skal drive på slik. Men men.. fra barn og fulle folk..

/ontopic fra min side..

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...