Gå til innhold

Lage DVD med meny med avi filmer.

Anbefalte innlegg

Håper dette er riktig sted :)

CASE:

Jeg har mange FAMILIE filmer i avi format. Disse ønsker jeg å samle på en dvd med meny og avspilling på dvd spiller. Har fått meg dvd brenner derfor ønsket kommer :)

Håper noen kan gi meg en list over hva jeg trenger. Er det noe gratis til dette der ute? Snakker Windows plattform så lite trolig.

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
CASE:

Jeg har mange FAMILIE filmer i avi format. Disse ønsker jeg å samle på en dvd med meny og avspilling på dvd spiller. Har fått meg dvd brenner derfor ønsket kommer :)

Håper noen kan gi meg en list over hva jeg trenger. Er det noe gratis til dette der ute? Snakker Windows plattform så lite trolig.

Dersom dette er uredigerte videoer, kjøp et videoredigeringsprogram. Men ettersom de allerede er i .avi, anbefaler jeg du ser her: Doom9.net. Under guides -> DVD finner du mange gode guides til å gjøre om til MPEG2 (Noe under "DVD backup", noe under "Format conversions") samt å gjøre disse om til DVD m/menyer (DVD authoring). God engelsk anbefales riktignok, blir en del teknisk språk. De dekker både gratis og kommersielle programmer i lett blanding.

Kjella

Lenke til kommentar

Hei!

Ser i brosjyrer at noen DVD-spillere (Thomson og Panasonic) har merke for Media Player, f.eks. Thomson DTH-231E til 1.495,- hos Lefdal og Elkjøp. Ekspeditøren i butikken hadde aldri hørt om AVI-filer før så jeg skal ta med CD og forsøke i butikken før jeg kjøper DVD-spiller.

Håper noen andre har lykkes med å spille AVI-filer på DVD-spiller i stua...

Lenke til kommentar

Eller som jeg gjorde. kjøpte meg en dvd spiller fra jvc i sverige (kostet 1000 kr) tar "alt" av formater, er zonefri, you-name-it.

Bare brenner en data-dvd med avi filer, og putter den i spilleren. greit menyen er ikke så fancy, men får opp alle filene og bare å bla deg ned til den ønskede.

Beste kjøpet jeg noengang har gjort :woot:

Endret av Ktulu
Lenke til kommentar
Hei!

Ser i brosjyrer at noen DVD-spillere (Thomson og Panasonic) har merke for Media Player, f.eks. Thomson DTH-231E til 1.495,- hos Lefdal og Elkjøp. Ekspeditøren i butikken hadde aldri hørt om AVI-filer før så jeg skal ta med CD og forsøke i butikken før jeg kjøper DVD-spiller.

Håper noen andre har lykkes med å spille AVI-filer på DVD-spiller i stua...

Hadde ikke ekspeditøren aldri hørt om avi filer før???

Merkelig synes jeg når du jobber i en slik butikk, kan sammenlignes med at du aldri har hørt om mp3 fil før heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...