Svendsen Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Håper dette er riktig sted CASE: Jeg har mange FAMILIE filmer i avi format. Disse ønsker jeg å samle på en dvd med meny og avspilling på dvd spiller. Har fått meg dvd brenner derfor ønsket kommer Håper noen kan gi meg en list over hva jeg trenger. Er det noe gratis til dette der ute? Snakker Windows plattform så lite trolig. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Andyax Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Kjøpe deg Pinnacle 9 (599,-) , rediger avi-filene dine, lag meny og brenn. Det eneste du trenger er litt harddiskplass og en pc med litt RAM (minimum 256). Pinnacle er lett å forstå! Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Eller du kan kjøpe Ulead VideoStudio 8 som har flere finesser enn Studio 9 og ikke stadig vekk krasjer som så mange Studio-brukere klager over at Studio 8 og 9 gjør. Lenke til kommentar
Kjellrs Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 CASE: Jeg har mange FAMILIE filmer i avi format. Disse ønsker jeg å samle på en dvd med meny og avspilling på dvd spiller. Har fått meg dvd brenner derfor ønsket kommer Håper noen kan gi meg en list over hva jeg trenger. Er det noe gratis til dette der ute? Snakker Windows plattform så lite trolig. Dersom dette er uredigerte videoer, kjøp et videoredigeringsprogram. Men ettersom de allerede er i .avi, anbefaler jeg du ser her: Doom9.net. Under guides -> DVD finner du mange gode guides til å gjøre om til MPEG2 (Noe under "DVD backup", noe under "Format conversions") samt å gjøre disse om til DVD m/menyer (DVD authoring). God engelsk anbefales riktignok, blir en del teknisk språk. De dekker både gratis og kommersielle programmer i lett blanding. Kjella Lenke til kommentar
IV Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Eller du kan laste ned en 30-dager trial av Ulead Movie Factory fra www.download.com. Veldig enkelt program.... Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Skal se på de forskjellige valga, er vel greit med en 30 dagers og teste litt Men må jeg gjøre om avi formatet for at det skal funke på en stue dvd spiller? Lenke til kommentar
neste_nybegynner Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Hei! Ser i brosjyrer at noen DVD-spillere (Thomson og Panasonic) har merke for Media Player, f.eks. Thomson DTH-231E til 1.495,- hos Lefdal og Elkjøp. Ekspeditøren i butikken hadde aldri hørt om AVI-filer før så jeg skal ta med CD og forsøke i butikken før jeg kjøper DVD-spiller. Håper noen andre har lykkes med å spille AVI-filer på DVD-spiller i stua... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Eller som jeg gjorde. kjøpte meg en dvd spiller fra jvc i sverige (kostet 1000 kr) tar "alt" av formater, er zonefri, you-name-it. Bare brenner en data-dvd med avi filer, og putter den i spilleren. greit menyen er ikke så fancy, men får opp alle filene og bare å bla deg ned til den ønskede. Beste kjøpet jeg noengang har gjort Endret 6. juli 2004 av Ktulu Lenke til kommentar
Gevency Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Hei! Ser i brosjyrer at noen DVD-spillere (Thomson og Panasonic) har merke for Media Player, f.eks. Thomson DTH-231E til 1.495,- hos Lefdal og Elkjøp. Ekspeditøren i butikken hadde aldri hørt om AVI-filer før så jeg skal ta med CD og forsøke i butikken før jeg kjøper DVD-spiller. Håper noen andre har lykkes med å spille AVI-filer på DVD-spiller i stua... Hadde ikke ekspeditøren aldri hørt om avi filer før??? Merkelig synes jeg når du jobber i en slik butikk, kan sammenlignes med at du aldri har hørt om mp3 fil før heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå