Gå til innhold

TV-ut problem (ikke svart/hvitt denne gangen)


Anbefalte innlegg

Jeg har et litt pussig problem. Jeg har et Creative (MSI) Gf3-Ti200 med en Connexant TV-ut chip. Jeg har koblet skjermkortet til TVen via en S-VHS kabel og scartadapter (til den scartkontakten som tar RGB) Problemet er at det rett og slett er umulig å velge TV som device i egenskaper. Jeg har prøvd å starte maskinen på nytt, tilkoblet Tven, men det funker ikke. Det som er enda rarere er at når jeg bruker TVtool, så får jeg bilde på TVen. dessverre har jeg andre problemer med TVtool som gjør at jeg gjerne skulle sluppet å bruke det.

 

[ Denne Melding var redigert av: Paragrafrytteren på 2002-04-21 13:04 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg sliter også med TV-ut på mitt kort. Det er fra Daytona da. Kan ikke velge TV-skjermen i skjermegenskaper! Møkkakort. Skal kjøpe ATI på trass. Men det kan jo hende jeg blir frista til å kjøpe GF4 Ti4600 i stedet. Det beste hadde vært om noen har et lurt triks på lager for å fikse dette problemet. Da kan jeg heller bruke penger på mere ram og en harddisk til.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Mulig jeg er helt på jordet men: På min TV finnes ingen kanalvalg for AV(SCART) kontaktene på baksiden, TV,n går bare automatisk over på AV kanal når den får signal inn på kontakten. I Driverene til mitt Nvidia skjermkort får jeg ikke opp valg om å bruke TV-ut såframt det ikke er en TV tilkoblet. Dette blir som en "ond sirkel" (TV går over på AV kanal når den får signal mens skjermkortdriverene nekter å sende signal før TV står på AV kanal) Måten jeg løser dette på er å benytte TV-tool (sender signal uansett) eller jeg benytter s-video inngangen på TV (som har egen dedikert AV-kanal som jeg styrer manuellt)

 

Er ikke sikkert dette er samme problem som dere opplever men tenkte det kunne forklare problemet

 

Mvh

Cueball

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-04-20 18:32, Paragrafrytteren skrev:

Jeg har et litt pussig problem. Jeg har et Creative (MSI) Gf3-Ti200 med en Connexant TV-ut chip. Jeg har koblet skjermkortet til TVen via en S-VHS kabel og scartadapter (til den scartkontakten som tar RGB) Problemet er at det rett og slett er umulig å velge TV som device i egenskaper. Jeg har prøvd å starte maskinen på nytt, tilkoblet Tven, men det funker ikke. Det som er enda rarere er at når jeg bruker TVtool, så får jeg bilde på TVen. dessverre har jeg andre problemer med TVtool som gjør at jeg gjerne skulle sluppet å bruke det.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Paragrafrytteren på 2002-04-21 13:04 ]</font>


 

Grunnen til at du ikke kan velge tv-ut på pc'en er fordi den ikke finner noe tv tilkoblet (du må være sikker på at ledningene er ordentlig i tv'en og skjermkortet).....har du husket å sette bryteren på scart-adapteren rett ??...den skal være stillt på signal inn.

(er nu ihertfall slik på min scart-adapter....og jeg har aldri hatt problem med tv-ut)

 

[ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-05-08 17:03 ]

Lenke til kommentar

Scartkontakten som tar RGB tar IKKE S-video! Kun Composit.

 

Paster inn fra en annen post jeg skrev engang:

-----------------------------------------------------

 

Det finnes 2 forskjellige måter Scart kontakten er brukt på:

 

1. Valget mellom Composit og RGB.

 

2. Valget mellom Composit og S-Video

 

Det mest vanlige er nr. 2, som betyr at så lenge du setter kilden OG TV'n i S-Video får du S-Video signalet gjennom scarten.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Noen som har funnet noen løsning på dette problemet?

 

Sitter her med et MSI Gf3 Ti200 jeg også, og det er helt umulig å velge TV som ut-enhet, fordi TV-feltet er grå'et ut...

 

Merkelige greier altså, jeg har brukt dette kortet (i XP) i over ett år nå, uten problemer. Så kjøper jeg ny CPU og hk, og måtte reinstallere XP, og nå vil ikke skjermkortet la meg se på Tv...

 

 

Det hendte at TV-feltet var umulig å velge tidligere også, men da var det stort sett fordi kabelen til TV'n ikke var skikkelig i, eller at TV'n ikke var på... Da var det bare å rette på problemet og prøve på nytt.

 

F aen ta, altså... Jeg som skulle se film i kveld også.

Lenke til kommentar

Samme problemet på mitt Aopen GF3ti, ble tilslutt lei og installerte TVTool 6.8 (kr.90,- i reg.). Funker bra, eneste at finjusteringen for skjermstørrelse virker ikke. Får ikke fylt helt ut skjermen.... Måtte selvfølgelig være noe... :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...