Gå til innhold

msi k7t turbo2 - bios og windows

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et MSI K7T Turbo2 hk med XP1900+ cpu. Problemet mitt er å få flashet til andre versjoner av bios enn 3.1 og få maskinen til å laste WinXP. Jeg får fint flashet bios, men når windows skal starte så får jeg bare feilmeldingen "error loading os". Jeg har prøvd å sette opp maskinen på nytt med forskjellige versjoner av bios, men det er bare 3.1 som virker.

Håper det bare er en lite jumper jeg kan pælme i veggen, for maskinen er påtenkt stuemaskin og trenger større hardisk! Om noen har erfaringer eller tips om dette hk og bios rettes en stor takk og postkort!

-Zim

Endret av Brute
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke være noe problem med hverke større harddisk, større prosessor og og windows xp på turbo2 hovedkortet, har selv en maskin stående med samme hk, win xp pro, wd 160gb hd, amd 2600 (133fsb), maskinen funker fint som f.

hvis du laster ned siste bios fra msi, og du har problemer fortsatt, tror jeg feilen må ligge en annen plass enn i bios.

at du får beskjeden error loading os, kan gjerne være at det ligger noen driver fra ett annet hk på hd'n fra før og fukker opp, eller at maskinen blir for varm, for høy fsb, eller at multiplier og eventuelt andre justeringer i bios er feil.

hvis du har flasha bios, husk og still fsb på 133 igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...