vaiper Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvordan ter spill seg på en widescreen? Det begynner jo å komme endel maskiner med slike skjermer nå, sikkert genialt til DVD, men jeg undres på hva som skjer når man drar igang et spill uten støtte for 16:9??? Lenke til kommentar
nazg78 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Du bare stiller inn at skjermkortet ikke skal strekke bildet ut i kanten. Du får dermed en svart kant på hver side av bildet. Eller hvis du ikke liker kanten kan du strekke ut bildet, men da blir f.eks. folk gjerne litt fete... Lenke til kommentar
Myrsnipe Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Unskyld at jeg spør, men hvorfor kom folk på med ideen om laptopper med 16:9 skjerm. Med klare untak av dvd avspilling og større skrive bord så er det bare ulemper. De er jo bare upraktiske med så store skjermer... Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hva er vitsen med 16:9 i det hele tatt? Synes det er like idiotisk både på film og skjermer. Lenke til kommentar
Soho Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 har sett CS (steam) med widescreen. Synes bildet ble bedre. Men om dette var forskjellen i skjermkortet eller ikke er jeg ikke sikker på. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 ja.. ting var bedre før når en kun hadde nrk på en 14 tommer svart\hvit tv. Lenke til kommentar
havfal Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 ja, hva er vitsen med 16:9 på data'n...? er det ikke nok å ha det på tv'n? Synes widescreen på datan bare er tull Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Ifølge forskning så jobber man bedre med bredere skjerm. Spesielt jenter drar nytte av bredere synsfelt. Så er det vel også bare i spill det byr på problemer, eller hur? Det er sikkert noen spill som har begynt å støtte 16:9 også antagelig Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 bare for å pirke litt så tror jeg de fleste skjermer er 16:10 men da blir jo poenget enda mer vekke hehe skjønner det ikke jeg heller, men jeg syntes det er ganske behagelig på store lcder Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Ifølge forskning så jobber man bedre med bredere skjerm. Spesielt jenter drar nytte av bredere synsfelt. Så er det vel også bare i spill det byr på problemer, eller hur? Det er sikkert noen spill som har begynt å støtte 16:9 også antagelig GTA3 og GTA:VC gjør det. Lenke til kommentar
Smartass Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Ifølge forskning så jobber man bedre med bredere skjerm. Spesielt jenter drar nytte av bredere synsfelt. Så er det vel også bare i spill det byr på problemer, eller hur? Det er sikkert noen spill som har begynt å støtte 16:9 også antagelig fuck jentene Lenke til kommentar
balleklorin Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Synest det hørest genialt ut med widescreen i spill hvis det gjør at du får større synsfelt enn typiske 90 grader du har i FPS spill, bra med litt ekstra sidesyn på 120grader uten forvregning Lenke til kommentar
snole Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Hva er vitsen med 16:9 i det hele tatt? Synes det er like idiotisk både på film og skjermer. Nå har det seg slik at filmer har vært laget i Widescreenformat siden før andre verdenskrig. Og Widescreen er faktisk genialt. Bare se hvordan ditt eget synsfelt fungerer. Du har mere breddesyn enn høydesyn. Og når man lager en film, så er det greit å utnytte breddesynet vi mennesker har. Det at folk foretrekker å se film i letterbox på en 4:3 TV er for meg et stort mysterium. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå