Blib Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Prøver å få opp en webside atm, med diverse problemer her og der. Nå ser det ut til at jeg ikke får sendt innholdet i et skjema med post. Get funker fint. Jeg har prøvd å hente ut variablene med både $_POST['var'] og $_REQUEST['var']. Mener å huske at dette gikk greit før, men er det kanskje disabled by default i nyeste versjon av PHP eller noe (Er en stund siden sist jeg holdt på med PHP så det har vel kommet en del nyere versjoner) Eller er det noen andre som har noen råd til hvorfor det ikke fungerer? Edit: Endret tittelen litt så det ikke så ut som om jeg hadde tenkt å faktisk sende et fysisk skjema med Posten Endret 3. juli 2004 av Blib Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Du har endret form method til post? Innlegg nr 1200! Endret 3. juli 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Heh, jepp Lite gøy å ha et loginsystem der brukernavn og passord står i adresselinjen rett etter login Endret 3. juli 2004 av Blib Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hehe, ikke sant. Jeg vet helt ærlig ikke hva som forårsaker dette, men i mellomtiden kan du jo bare md5-kryptere passordet da. Da kommer det jo bare en lang, uforståelig tallrekke i adresselinja, og det er jo ikke akkurat en veldig stor trussel. Et annet alternativ er jo bare å vente på at "Torbjørn" eller "???????" kommer og ser tråden. De har (ganske) sikkert en løsning. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Rører du headere på noen måte? Variabler sendt fra et skjema med method="post" skal være tilgjelig i både $_REQUEST og absolutt $_POST. Dersom du ikke ser noen logisk grunn til at det ikke skal fungere, som at du f.eks. selv endrer headeren - eller at du har en fierwall er virusprogram som hindrer deg i å sende variabler - kan du poste scriptet her så kan vi ta en kikke på det. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Det kjekke hadde jo vært å sett ett eksempel på hva du har skrevet Kan godt hende det er en blemme der ett sted. Har du tatt med action="" i form taggen din? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Ja, action er med. Hmm, jo, jeg rører faktisk headers. Jeg har tatt med en session_start(); øverst i dokumentet. Har vært litt usikker på hvor skulle plasseres osv (Husker jeg holdt på med den litt i fjor, da måtte det plasseres helt øverst. Men så var det noe med DOCTYPE og endring av headers og litt styr) Akkurat nå har jeg iallefall lagt til sessinstart her: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <?php session_start(); ?> <html> <head> Er det korrekt eller? tenkte jeg da skulle begynne å legge til variablene sammen med session_start der senere. Endret 3. juli 2004 av Blib Lenke til kommentar
LoS Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Tar jeg ikke helt feil skal session_start() stå absolutt helt i førsten av scriptet. Endret 3. juli 2004 av LoS Lenke til kommentar
???????? Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 session_start() må ikke stå først i scripet, bare det står før all output - både fra scriptet og ren html. Plasser den før du "skriver" noe. Får du forresten ikke noe feilmelding på det? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Nei, jeg tror error-reporting er disabled by default her. Har ikke gidda prøve å enable det enda, men jeg kan jo se om jeg finner utav det og se hva som skjer da Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Nei, jeg tror error-reporting er disabled by default her. Har ikke gidda prøve å enable det enda, men jeg kan jo se om jeg finner utav det og se hva som skjer da øverst i siden som "mottar" dataene skriver du: error_reporting(E_ALL); echo "GET data:<br>"; echo "<pre>"; print_r($_GET); echo "</pre>"; echo "POST data:<br>"; echo "<pre>"; print_r($_POST); echo "</pre>"; Lenke til kommentar
???????? Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Sjekk kilden til siden din, siden det i så fall vil komme før head'en. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Ueland: Ved å bruke scriptet ditt finner jeg frem til følgende: ved å sende ting via GET så kommer det frem noen variabler, men hvis jeg bruker method=post så er det tomt under POST-variabler. Ingen feilmeldinger eller noe. Og nå jar jeg skrudd på error_display osv ja Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 AH! Problem solved! :O Jeg har aldri visst hva jeg skal skrive som attributter på <form>-elementet, så jeg har bare hentet den fra en HTML-guide hvor de har tatt med diverse info. Og i det eksempelet på form-elementet har de tatt med attributtet "enctype='text/plain'". Og det fucka det til. Kan noen vennligst da forklare meg akkurat hva enctype er, hvorfor det herpa for scriptet og hvordan det skal brukes? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Kan noen vennligst da forklare meg akkurat hva enctype er, hvorfor det herpa for scriptet og hvordan det skal brukes? Enctype bestemmer hvilken mime-type innholdet skal sendes/krypteres med. I ditt tilfelle var det text/plain - altså flatfiles. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Og POST-variabler er ikke flatfiles? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Enctype i en form tag brukes for å spesifisere innholdstypen til den data'en du sender til en server. Du kan lese mer om dette på: http://www.w3.org/TR/REC-html40/interact/f...rm-content-type Dersom du bare sender tekst trenger du ikke å angi noen enctype, men dersom du sender spesielle felter, som f.eks. "file" må du andi korrekt enctype for at servere skal kunne behandle filen. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Ueland: Ved å bruke scriptet ditt finner jeg frem til følgende: ved å sende ting via GET så kommer det frem noen variabler, men hvis jeg bruker method=post så er det tomt under POST-variabler. Ingen feilmeldinger eller noe. Og nå jar jeg skrudd på error_display osv ja Den snutten min setter først på error reporting for så å vise deg alle variablene en har i $_GET og $_POST, har du sendt "tittel" fra et skjema vil det stå som $_GET skjema => "data" osv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå