PC^2020 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Jeg sitter med en maskin her (Amd k6-2 400mhz, 128 MB ram, 10 gb hdd, diverse cd rommer, os fc2) og har litt problemer med å installere amsn.. Problemet er att jeg begynte å installere det med "install packages" eller noe likn. Og etterhvert så ba installasjonen meg om å stappe i cd 2 eller 4, (husker ikke helt), Og så satt jeg i cden og det kom en feilmelding opp om at den greide ikke å lese fra stasjonen. Og så trykka jeg på løs-ut knappen. Da kom ikke cdrommen ut, så jeg tok å skrudde av maskina, skrudde den på igjen, skjedde det ingen ting. Jeg bytta cd rom, nå funker cdrommen. Men nå funker ikke installasjonen av amsn. Det kommer en meldingsboks opp hvor det står, "pakken er allerede installert". Men det er den ikke... Jeg prøver å kjøre amsn, det skjer ikke noe, prøver å avinstallere amsn ved å bruke rpm -e. Men da sier den at amsn ikke er installert. Rpm -i sier at jeg trenger wish.. Endret 3. juli 2004 av pc^2004 Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Jeg sitter med en maskin her (Amd k6-2 400mhz, 128 MB ram, 10 gb hdd, diverse cd rommer, os fc2) og har litt problemer med å installere amsn.. Problemet er att jeg begynte å installere det med "install packages" eller noe likn. Og etterhvert så ba installasjonen meg om å stappe i cd 2 eller 4, (husker ikke helt), Og så satt jeg i cden og det kom en feilmelding opp om at den greide ikke å lese fra stasjonen. Og så trykka jeg på løs-ut knappen. Da kom ikke cdrommen ut, så jeg tok å skrudde av maskina, skrudde den på igjen, skjedde det ingen ting. Jeg bytta cd rom, nå funker cdrommen. Men nå funker ikke installasjonen av amsn. Det kommer en meldingsboks opp hvor det står, "pakken er allerede installert". Men det er den ikke... Jeg prøver å kjøre amsn, det skjer ikke noe, prøver å avinstallere amsn ved å bruke rpm -e. Men da sier den at amsn ikke er installert. Rpm -i sier at jeg trenger wish.. Er vel bare å avinstallere den gamle pakken. rpm -e amsn Deretter installerer du den nye. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvis den ikke kommer ut - prøv å trykke "umount" Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 jeg mente jeg skrev at tpm -e IKKE fungerte jeg. Det da kommer det en melding opp om at pakken ikke er installert... prøver jeg å installere den med install packages (grafisk installasjon) så kommer det at pakka allerede er insallert. Det har kommet flere problemer. Jeg prøvde å installere open office. Så funker cd 1 fram til den maser om CD2, da kommer det en melding opp om en eller annen read access ett eller annet. kan ta å forklare mere om det, men da må jeg starte installasjona på nytt... Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 har ikke fedora yum eller apt da? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Installere OO? Hvilken distro bruker du egentlig? EDIT: Topic. der sto det fc2. Men OO er da standard i fc2, om ikke kan du jo bare bruke yum? Endret 3. juli 2004 av kyrsjo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå