Stroyer Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Som admin har jeg gjort sånn at "Gjestekonto" ikke kan se admin sine filer. Av en eller annen grunn kommer jeg ikke lenger inn på admin-kontoen. Noen sier det eneste jeg kan gjøre for å komme inn på admin-kontoen igjen, er å reinstallere Windows. Problemet er at jeg har en del viktige filer liggende på admin-kontoen som jeg ikke har tilgang til. Noen som vet hvordan jeg kan få tak i disse? Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 ja, da har de vennene dine eller slekta di eller hvem det no er som har sagt det hørt om safe mode. hvis du går inni safe mode å finner en konto som heter admin under oppstart så er du redda. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvis du ikke klarer å komme deg inn på administrator-kontoen via SafeMode heller, kan du laste ned www.ultimatebootcd.com og kjøre NT password recovery. Da kan du blanke ut og aktivere administrator-kontoen (eller hvilken som helst annen konto) igjen. Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) ja, da har de vennene dine eller slekta di eller hvem det no er som har sagt det hørt om safe mode. hvis du går inni safe mode å finner en konto som heter admin under oppstart så er du redda. Og man trenger ikke skrive inn noe passord? Skal prøve dette, og avgi en rapport etter forsøk. Wisj me gudd løkk! ___ RAPPORT ___ Prøvde sikkerhetsmodus, men der skjedde det stort lite. Kom opp noe tekst, så ble skjermen svart med en blinkende hvit prikk i venstre hjørne. Får prøve www.ultimatebootcd.com, og håpe at jeg ikke trenger administratorrettigheter for å installere det. Endret 3. juli 2004 av Stroyer Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 ja, det er meninga at det skal være en hvit prikk i begynnelsen før du kommer inni safe mode. dette kan ofte ta litt tid også. men så kommer du inni safe mode tilslutt. så kommer den vanlige login skjermen til XP. der det er en admin konto og en konto som er din. du skal da velge den admin kontoen. denne skal normalt være uten passord. når du da kommer inn på denne så er det bare å bytte passord så mye du vil og styre og herje. når du er ferdig så går du inni vanlig modus igjen og kontoen din skal være opp å gå vanligvis. Lykke til. Lenke til kommentar
Stroyer Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Var bare å smøre seg med tolmodighet, ja. Nesten skummelt at alt var så enkelt. Hvem som helst kan jo når som helst gå inn på min maskin og endre passordene (og dermed få så tilgang) som man vil :/ Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 jepp er noe av clue til XP det ser det ut som Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Var bare å smøre seg med tolmodighet, ja. Nesten skummelt at alt var så enkelt. Hvem som helst kan jo når som helst gå inn på min maskin og endre passordene (og dermed få så tilgang) som man vil :/ Nei , ikke hvem som helst , man må ha fysisk tilgang til maskinen for å benytte password recovery eller pnordal's admin reset . ... Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 å, hvordan da? maskina kjenner jo ikke igjen brukeren. iallefall. når jeg brukte XP sist i safe mode så var det slik at jeg bare kunne trykke på admin kontoen så var jeg rett inn på systemet og kunne gjøre hva jeg ville. det er vel slik når man ikke har satt passord på admin kontoen i safe mode? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Man må jo sette passord på ALLE kontoer da. Har du admin u/passord og ikke firewall kan jo hvem som helst aksessere maskinen din fra internett hvis de er av de kyndige/hacker kategorien. Passord på alle kontoer er et must , de kontoer som ikke benyttes skal du disable . .. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Hvis du virkelig ikke har satt passord på administrator-kontoen... ja, da kan du skylde deg selv hvis du blir hacket en dag... Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 eeeeh.. Administrator kontoen er standard uten passord, men under installering er det nederst på eine boksen i den første veiviseren to tekstboksar der Administrator sitt passord skal skrivast inn.. viss du er så dum å hoppe over der, så får du berre ha det så godt.. Eine naboen gjorde det og eg viste om at han sikkert hadde gjort det, og plutselig hadde ikkje han tilgang på dataen sin lenger Lenke til kommentar
wil Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Semikolon: du skal være snill mot naboene dine. ja jeg vet at man skal gjøre det, men det er nesten ingen som setter pass under safe mode. når du installerer Windows 2003 så får du virkelig opp en meldingsboks hvis du hopper over admin passordet, om du vil lage et administrasjons passord. jeg bruker å lage det i Windows 2003 jeg, men aldri på Windows 2000 for det er ingen andre som bruker min pc allikevel. ser ikke helt vitsen med å ha en hel haug med passord på den da. det er på skolemaskiner at man bør ha passord veit dere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå