Gå til innhold

Ny mobil igjen

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

Funksjoner:

-Kalender: Ja

-MMS: Ja

-GPRS: Ja

-WAP: Nei.

-Kalkulator: nei

-JAVA: ja

-Email klient: ja

-Spill: nei

osv...

Form:

-Klapp/vanlig

-liten

-Vekt: lav

-Antenne: NEI

Skjerm:

Farge

-farger, ant farger er det samme så lenge mms er i ok kvalitet

-Størrelse på skjerm: Stor

-Touchscreen: hvis jeg må så er det greit, men ellers nei

Pris:

Jeg har mellom 4200 og 8000 kroner til rådighet.

Diverse:

-Merke: Liker ikke helt simens men kan sikkert velge dem

-Kamera: Ja (vga til 1megapixel)

-Videokamera: nei

-Symbian: nei

-Triband: sikkert, er ikke viktig

-Infrarød port: uviktig

-Bluetooth: ja

-Minne: Mange mb, helst med ekspansjonsport

-Minnekort?:ja

-Polyfoniske ringetoner:ja

-MP3: ja.

-Radio:ja.

-Wlan: høres ok ut det... men trengs ikke

-3g(UMTS): Sikkert lurt å ha hvis jeg kan få det

-Batterilevetid: Delevis viktig, burde holde iallefall to dager

Bruksområde:

Høre på radio, ta bilder, sende og sjekke mail, ringe og kunne ta imot mms en del ganger uten at telefonen kreperer.

Sære valg men jeg har tålmodighet og kan vente til etter sommeren, radio og mp3 kan droppes hvis det gjør saken lettere. Radio prioriteres fremfor mp3.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha en telefon som oppfyller alle dine krav må du nok vente på en S700 som kommer i 4. kvartal ;) Men det er dog en stund til. Ellers kan jeg anbefale deg å ta en titt på SX1, selv om du ikke var så veldig for simenes da... Men allikevel er dette en meget god telefon. Mange mener S65, jeg mener ikke akkurat det. Da ville jeg heller ha ventet til S700 eller så vil jeg anbefale deg å ta en titt på K700 fra SE. Den har ikke minnekort, men rado noe som du prioriterer fremfor mp3 og hva skal du da med minnekort? 41mb bør holde til en del bilder og spill ++ så det er en telefon som absolutt er verdt å ta en ekstra titt på ;)

Lenke til kommentar

Hehe, vet det ikke er lett.

Min 6600 ble stjålet i Italia... Dermed trenger jeg en ny en, etter å ha brukt symbian har jeg funnet ut at det bare er plagsomt og tregt. Samt det at jeg ikke klarer å utnytte alle funksjonene, og jeg er ikke den som gidder å se en spillefilm på mobilen. S700 blir vel like stor som en 6600 i sammenklappet tilstand etter det jeg har sett på bilder så det er også uaktuelt.

Egentlig så kan jeg sløyfe radio, de viktigste tingene er mail og kamera, samt en god skjerm til sms (trenger litt minne på telefonen). Bluetooth er også veldig greit å ha.

Tenkte på se k700 eller noe i den dur men har ikke fått sett på annet enn utseende, kan vel klare meg med vga kamera også :), men kommer det ikke ett ras av mobiler før jul?

Lenke til kommentar

Eneste raset jeg vet om er fra Nokia :roll:

Synes Nokia har tapt seg veldig og kommer med lite nytt, sliter med gamle bugs og sånn. Det har kommet så mye annet bra som er bedre enn Nokia så jeg ser ingen grunn til å la fotlenken demmes være på.

Hvis du sjekker f.eks den jeg foreslo (S65) så ser du at den dekker dine behov, men det er selvfølgelig andre som gjør det like bra, Jeg snakker utfra erfaringer med modellen som kom før S65 og den er jeg meget godt fornøyd med og S65 er oppgradert med mye mere og blir sterkere på flere områder. Kamera, MP3, memorystick, Bluetooth, 3D Java etc.

Sitter ikke å skryter av det jeg har, men deler gode erfaringer når det er noe bra og advarer hvis jeg har dårlig erfaring med noe, vil bare hjelpe.

Lenke til kommentar

litt synd at s65 IKKE har mp3 da. så da er den ute av bildet.

jeg vil anbefale deg k700i jeg. veldig bra telefon, med alt, unntatt minnekort og mpx kamera. ellers så syns jeg at nokia 6230 er bra, og 6230i kommer jo etterhvert.

Lenke til kommentar

duda - AAC er sågodt som MP3, du får lik kvalitet, må bare konvertere filene først. De mobilene med MP3 støtte tar som oftest bare "normal kvalitet" så de MP3'ene du skal ha inn på mobilen må også nedsettes på kvalitet.

Lenke til kommentar

Ja kjøp hva du vil, det er DU som skal ha mobilen og som sagt, det er ingen fasit svar på hva som passer deg best, det er flere gode kandidater. Prøver ikke å presse på deg noe som helst.

S65 kommer jo neste uke hvis butikkene i nærheten av deg har gjort jobben sin med å sende bestilling... Ikke drepende lenge å vente akkurat.

Stiller samme krav som deg med mobiler og har lagt av en S65 som jeg henter samme dag som den kommer, og jeg VET det er en bra sak og at jeg blir fornøyd. Gleder meg enormt ihvertfall :yes:

Er det noen som vet hva disse memorystic kortene koster sånn ca? Er det stor kvalitets forskjell?

Lenke til kommentar
S65 kommer jo neste uke hvis butikkene i nærheten av deg har gjort jobben sin med å sende bestilling... Ikke drepende lenge å vente akkurat.

er nok lenge til s65 kommer, eller lenge og lenge. men den kommer ikke ut før i august. det at den kommer neste uke er jo tull og tøys. har ikke noe med at butikkene i området ikke har bestilt ,men siemens har jo ikke sendt de ut ennå. s65 kommer ikke ut før i august. ferdig med den saken.

Lenke til kommentar

duda - Du kan bare klappe gjenn med tullpraten din, du har ikke oversikten over hvem som får inn hva når.

Jeg har snakket med to butikker der de kommer til å få S65 først og begge har sagt at leverandøren demmes får noen inn ca den 5. juli, butikkene som har bestillt vil få dem ettpar dager etter. De som sitter å forskyner butikkene har ingen interesse av å holde gjenn varer de skal ha ut må du vel skjønne.

Hva Siemens sier og skriver er ikke saklig i det hele tatt for de setter bare en ca dato og håper på at endel butikker har fått varene i hyllen til da. De har sendt mobilene for lenge siden, må sikkert fortolles eller no det vet ikke jeg, men det tar tid å sende.

Hvis ingen S65'er er å finne til salgs neste uke så er det de som leverer mobilene til butikkene som har bestillt mobiler sin feil. De kommer ikke i august, men de håper å ha den i de fleste butikkene til da.

Jeg jobber faktisk med å kjøre ut varer og sånnt, så dette vet jeg hvordan fungerer.

Nå er det nok off topic og tull, hjelp heller fyren med å finne en bra mobil isteden for å starte barnslig krangel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...