Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Må restarte modemet for at internett skal virke.

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Nå funker internett, men det er fordi jeg nettopp restartet modemet. Så om 30-40 min. så har jeg null forbindelse med internett her hjemme. :hrm: Men så etter jeg har restartet modemet funker det en liten stund til.

Dette begynte i gårkveld og er fortsatt slik nå. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre?

Har Telenor Online ADSL

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hmm...virker som det bare var Telenor som var litt ustabilt i går. For nå funker det fint. :)

Lenke til kommentar

jeg hadde et liggnende problem med NGT. fikk lav hastighet etter en stund, så måtte jeg restarte for at det skulle bli bedre igjen.

Du burde kansje undersøke hvor langt det er til sentralen. hvis veldig mange bruker den samme kabelen så kan dette også redusere kvaliteten(vel å merke, VELDIG mange.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Før hadde jeg det samme problemet som deg N_E_O. Men det ble fikset etter at jeg formaterte pc'n.

Det har ikke vært noe særlig lyn her i det siste og tror ikke det har noe med sentralen å gjøre.

Dette begynte i går kveld. Men akkurat for øyeblikket ser det ganske stabilt ut.

Lenke til kommentar

Unskyld språket, men Telenor er noe Drit!

Det har vært akuratt slik hos oss også. Vi måtte hele tida ta ut ledningen på modemet for å restarte. Dette har vedvart i flere måneder(fra vi fikk det). Vi har brukt masse penger på at det skal være mulig å jobbe hjemme, men når Telenor har så dårlig internett.

Men;

Etter å ringt å klaga i flere måneder og mange brev var sendt fikk de endelig ordna det. Det de gjorde var at de gav oss et nytt modem, et Speedtouch modem (hvis det betyr noe), og dette gjorde saken bedre. Nå ble vi kvitt den påloggings-greia som var før og internetten er alltid pålogga og funker som bare det, eller som det skal funke da.

Mitt råd: Bytt leverandør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det kan virke som dette skjer pga. varmen. For modemet er veldig varmt! Og i dag ville det ikke funke etter en restart, men etter en pause på en time uten strøm funker det.

Er det en mulighet?

Lenke til kommentar

det kan jo tenkets at det er en produksjonsfeil på modemet. Jeg ville kontaktet Telenor og hørt om det var mulig å få byttet modem for å se om det hjelper. (kjenner jeg kunderservice rett bør kansje sette av en hel dag til å komme frem til telenor) :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det kan hende, men jeg har ikke testet om det er routeren det er noe galt med enda. (Koble pc direkte til modem) For jeg finner ikke Online ADSL cd'n! Så det kan jo kanskje være noe galt med routeren, men tror ikke det...

Lenke til kommentar

Sånn skjedde det hos meg hele tiden før! Jeg har telenor også, men det er ikke modemet mitt som må restartes, det er routern min. Før måtte man skru av og på routern til alle døgnets tider, den kunne stå på alt fra 1min til 24timer også plutselig blir internett kolba ut og den måtte restartes. Tror routern har vært sånn helt siden pappa kjøpte den.. Har update'a firmwaren her om dagen... Tror den ikke har klikka de siste to døgna..

Edit: Dette er den routern jeg har...

Endret av Kannern
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Kan jo prøve å oppdatere programvaren på routeren, noen som vet hvor jeg kan få skaffet det til en SMC EZ Connect Barricade Broadband Router?

Lenke til kommentar
Unskyld språket, men Telenor er noe Drit!

Det har vært akuratt slik hos oss også. Vi måtte hele tida ta ut ledningen på modemet for å restarte. Dette har vedvart i flere måneder(fra vi fikk det). Vi har brukt masse penger på at det skal være mulig å jobbe hjemme, men når Telenor har så dårlig internett.

Men;

Etter å ringt å klaga i flere måneder og mange brev var sendt fikk de endelig ordna det. Det de gjorde var at de gav oss et nytt modem, et Speedtouch modem (hvis det betyr noe), og dette gjorde saken bedre. Nå ble vi kvitt den påloggings-greia som var før og internetten er alltid pålogga og funker som bare det, eller som det skal funke da.

Mitt råd: Bytt leverandør.

Uff, har hatt nesten samme problemet. Jeg hadde et Ericsson modem som pep og skulle ha sånn påloggings greie. Jeg klaget og fikk nyt modem. Har sånn speedtouch modem jeg og nå. Ble litt bedre, men ikke bra.... Slipper den pålogginga da i alle fall, også piper det ikke ;)

Jeg har .TELE2. Jeg pleier å skrive cmd i kjør også skriver jeg "ipconfig /release" etter det så skriver jeg "ipconfig /renew" (Uten ") Da pleier det å virke en stund til hos meg. Før jeg visste om ipconfig greiene så måtte jeg skru modemet av og på jeg og.... :realmad: Men linjen kutter fremdeles.... :(

Lenke til kommentar
[quote name='=Øyvind=' date='05/07/2004 : 12:06'] Kan jo prøve å oppdatere programvaren på routeren, noen som vet hvor jeg kan få skaffet det til en SMC EZ Connect Barricade Broadband Router? [/quote]
Gå til [url="http://www.smc-europe.com/english/products/products.html"]Produkt hjemmesiden[/url] til SMC, der kan man laste ned firmware updates.. :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hmm....fikk ikke oppdatert firmwaren. :hmm:

Begynner å bli lei av å springe opp på loftet hele tiden nå! :mad:

Lenke til kommentar

Jeg har også hatt akkuratt det samme problemet, eller jeg har det jo forsatt da!

Hos meg må jeg restarte modemet nesten hver time fordi den kobler seg av.

Det funker heller ikke å koble til routeren for hvis jeg gjør det står det bare Gateway unreachable eller noe sånt!

Lurer ufattlig mye på hva som er problemet, har også vurdert å ringe inn til telenor!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Jeg har også hatt akkuratt det samme problemet, eller jeg har det jo forsatt da!

Hos meg må jeg restarte modemet nesten hver time fordi den kobler seg av.

Det funker heller ikke å koble til routeren for hvis jeg gjør det står det bare Gateway unreachable eller noe sånt!

Lurer ufattlig mye på hva som er problemet, har også vurdert å ringe inn til telenor!

Kjipt dette as! :thumbdown:

Hvor bor du forresten?

Tror nok jeg bytter ISP.....for nå er bindigstiden over. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...