Rafael Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hei! Jeg har tenkt å starte et lite prosjekt for meg selv, selv om jeg ikke kan noe programmering. C er det språket jeg vil lære meg først og jeg har fått anbefalt en lib, men som uheldigvis er i C++. Om jeg ikke tar feil så er det mulig å bruke et C lib til C++ programmering, men spørsmålet er: går det andre veien også? Mvh Rafael Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hvis du skal inkludere C++-kode (bibliotek) i et program, kommer du ikke utenom C++ med mindre dette biblioteket er i ren C-kompatibel C++ (dvs. ingen utvidelser av C, som klasser etc.). Lenke til kommentar
Herr_Dude Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 ...Men om du velger å skrive i ren c syntaks etter at du har inkludert biblioteket du vil bruke er det ingenting i veien for det. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Herr_dude, hva vil det si? Lenke til kommentar
Herr_Dude Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Sorry hvis jeg var uklar. Ville bare si at ettersom C++ er en utvidelse av C kan du skrive C kode i et C++ prosjekt. Dvs at du kan la være å bruke C++ syntaks i koden din og heller bruke ren C, f.eks ved å alokere minne ved malloc istedet for C++ sin new. Edit: Du kommer jo selvsagt ikke 100% utenom C++ når du skal bruke et c++ bibl, men så nøye er det vel ikke ? Endret 3. juli 2004 av Herr_Dude Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Aha, tror jeg forstår hva du mener. At jeg kan bruke C så langt det rekker, og heller bare bruke C++ der det er nødvending, riktig? Det høres for forsåvidt greit ut, dette prosjektet kommer sikkert til å ta maaaange år siden jeg ikke kan noe. Har et greit utgangspunkt da, men bøker og alt. Lenke til kommentar
Herr_Dude Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Aha, tror jeg forstår hva du mener. At jeg kan bruke C så langt det rekker, og heller bare bruke C++ der det er nødvending, riktig? Jepp, det var det jeg prøvde å si. Lykke til med prosjektet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå