brukernamn Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Kjøpte meg et nytt hovudkort her om dagen, et DFI NFII Infinity Ultra (Nforce2 Ultra 400) Då eg satte kortet ned i kabinettet og fekk kobla til alle ledninger og sånt, så ville den ikkje starte. Eg såg nermare på kabinettledningane for å sjekke om dei hadde noken feil. Dette blei sjølsagt fiksa, men det ville fortsatt ikkje fungere. Etter dette tenkte eg at kanskje cpu-en eller ramen var ødelagt, sida dei har låge og "slengt litt." Men dette stemte heller ikkje. Eg heiv alt over på mitt eldste hovudkort, et MS-6382, og der fungerte samtlige deler som eg hadde kobla til DFI-et. DFI-kortet lyser rødt på standby-lampa, og det lyser rødt på senderen til den trådlause musa. Men når eg trykke på på-knappen, starter den ikkje. Noken ideer om ka dette kan vere? Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Må spørre siden du ikke nevner det:Har du reset CMOS? *sitter og fikler sjøl med et Infinty akkurat nå* Det er jo ikke akkurat det villigste kortet dette. Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Nei, det hadde eg ikkje gjort, men gjorde det no, og det hjalp ikkje. Har du samme kortet då? Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Nei, det hadde eg ikkje gjort, men gjorde det no, og det hjalp ikkje.Har du samme kortet då? Ja samme kortet, men venter på en PSU og noe smådangel før jeg får det skikkelig opp og gå. Jeg ville startet på nytt,prøv med bare en RAM-brikke, skift minneslots, boot opp med minimalt tilkoplet, kun HK+ CPU+VGA+RAM (og tastatur). OG: reset CMOS mellom hver gang du mislykkes. Endret 3. juli 2004 av mantra17 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå