Gå til innhold

Usa advarer mot bruk av internet explorer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker IE til det daglige, enda iallefall.

Har brukt Opera 7.50 og den var iallefall mye bedre en de foregående opera versionene, men jeg holder med IE til jeg får bredbånd(1.aug).

Ingen Browsere er "super-overlegne" i forhold til andre, alle har bugs, som en annen browser ikke har osv.

Smak og behag dette egentlig.

Blir også litt som med andre ting, virker det så er det ingen grunn til å bytte, og ettersom IE er intregrert i Win, så ser ikke folk helt vitsen i å bytte (ikke jeg heller).

Som sagt: Smak og behag

BTW:

Ble ikke MS "tvunget" til å fjerne IE fra fremtidige Win-versioner?

Var iallefall litt snakk om dette for et halvt år siden.

Lenke til kommentar

jeg har heller ikke merket noen særlige sikkerhetshull med ie, faktisk, men NOEN har jeg merket.

Feks:

Hvis man surfer på litt "ulovlige" sider, får man OFTE opp sånn "lisens" som man må godkjenner, ELLER at man får opp beskjed om et program som gjerne vil lastes ned. trykk ja her, og man får mye intresant på maskina....

Sånne programmer kommer også innimellom uten at man svarer på et spørsmål, men bare trykker på feks en link.

Toolbars, dialers og Trojans er vel det vanligste å få igjennom IE.

Så, jeg bruker aldri ie, og holder meg IALLEFALL langt unna ie hvis jeg skal på ukjente sider.

Lenke til kommentar

Grunnnen til at IE har og har hatt mange sikkerhetstull er nok at dette er den mest brukte web leseren. Hvis du som person ville utnytte andre som surfet på internett eller bare "plage" dem litt ville du sikkert laget noe som "plaget" flest mulig altså noe som utnytter et eller annet hull i IE.

Lenke til kommentar
jeg har heller ikke merket noen særlige sikkerhetshull med ie, faktisk, men NOEN har jeg merket.

Feks:

Hvis man surfer på litt "ulovlige" sider, får man OFTE opp sånn "lisens" som man må godkjenner, ELLER at man får opp beskjed om et program som gjerne vil lastes ned. trykk ja her, og man får mye intresant på maskina....

Sånne programmer kommer også innimellom uten at man svarer på et spørsmål, men bare trykker på feks en link.

Toolbars, dialers og Trojans er vel det vanligste å få igjennom IE.

Så, jeg bruker aldri ie, og holder meg IALLEFALL langt unna ie hvis jeg skal på ukjente sider.

Det eksemplet ditt har jeg vert borti mange ganger, men det er jo ikke verre en å trykke nei.

Sikkerhetshull i IE tviler jeg ikke på, men mange er så i mot MS at de ikke ser at deres produkt også har noen hull.

Lenke til kommentar

uff, gidder ikke å krangle med folk om hva som er beste nettleser mer. OPERA er best ever. PUNKTUM. IE er noe shit som ingen trenger. ja ok, kan hende at OPERA ikke viser alle sidene riktig, men det har jeg ikke særlig behov for heller jeg. klarer meg fint med den Operaen jeg har jeg. Opera 7.50 without Java. funker fett. har ikke brukt IE på kjempe lenge jeg. ikke siden jeg var på skolen sist :p

Lenke til kommentar

Se selv: Slate, Microsoft sitt e-zine, foretrekker Firefox.

http://slate.msn.com/id/2103152/

ob1: hadde du hatt innsikt i standarder, så hadde du vært klar over at IE _ikke_ viser alle sider riktig. Ta f.eks Cascading Stylesheets. IE viser dem på IE-måten. At den måten blir "riktig" er bare en praktisk konsekvens av at MS har prakket IE på de 95% av surferene.

Endret av Egil.B
Lenke til kommentar

BTW:

Ble ikke MS "tvunget" til å fjerne IE fra fremtidige Win-versioner?

Var iallefall litt snakk om dette for et halvt år siden.

Så lenge lille Bush sitt med makta i USA kan nok lille Bill gjere det meste som passar han, forhåpentligvis kan det vel bli ein EU-versjon av windows utan IE.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...