Gå til innhold

erfaring med herkules 9800pro?

Anbefalte innlegg

er det noen her som har erfaring med et herkules 9800pro kortet? også som er flashet?

jeg har kjøpt meg et herkules 9800pro for 1300kr fra en netbutikk!

jeg lurer på om vifta på kortet er bra nok til å flashes?

(jeg har et gammalt mx440 kort og det var på tide med et nytt kort!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(jeg har et gammalt mx440 kort og det var på tide med et nytt kort!)

:lol: Det er så mange som har det GF4 MX 440 kortet har hatt det selv. Morro at så mange har hatt det. Uannsett så her jeg et Powercolor 9800Pro kort jeg vet ikke hvilken vifte som er på din, men denne går det fint ann å flashe :cool:

Lenke til kommentar
jeg lurer på om vifta på kortet er bra nok til å flashes?

Det er bare å overklokke til 412/360(365) først og se om du får artifacts.

Går det greit skal flashing være ganske så problemfritt.

Men kjøp v ny vifte kan alltid være lurt uansett...

Lenke til kommentar
Herkules har da byttet ut standardviftene med sine egne som er noe bedre. Tror ikke du trenger å bytte vifte.

Bortsett fra at viftene til Hercules er av dårlig kvalitet!! Min vifte kunne finne på å plutselig stoppe og starte når den vil!

Lenke til kommentar

men jeg har hørt fra den nettbutikken sier at jeg burde kjøpe en Arctic Cooling VGA Silencer .

men hvor får jeg kjøpt det ?

jeg skal prøve uten vifte på mandag får jeg den!

jeg kjøpte den av databutikken.com de solgte den så billig fordi den hadde ikke esken til den!

takk for hjelpen men jeg lurer på om jeg må kjøpe en ny vifte! ;) !

Lenke til kommentar

Jeg hadde Hercules 9800pro.. helt til mitt ASUS A7N8X-Deluxe klikka noge forferdelig. fikk plotselig irq kræsj på all intern hardware og tilslutt bare grøt på skjermen.. skjermkortet har aldri fungert etterpå :cry:

MEN!!!

i den tid det fungerte så va det overklokkingsvennlig på GPU (430)

minne var ikke så sprekt her nei.. hadde 389 som ble det høyeste å skryte av uten artifacts.

En kompis av meg som hadde et annet 9800 pro. husker ikke hva det heter men ikke av særlig kjent merke igrunnen..

han kjørte 405-410 på minne.

Under hele dens leveperiode kjørte eg AGP bussen på hovedkortet på 79Mhz mot 66Mhz som er standard

Lenke til kommentar
Hvilken nettbutikk? :wow:

Det skal visst være de beste 9800pro kortene.

Er det demovare?

Det skulle jeg også likt å hvist.

Har ikke sett noen selge de på mange månder, ihvertfall ikke etter at Hercules sluttet å lage gfk :cry: Og til 1300 kr da har du gjort et røverkjøp for å si det pent. Når komplett hadde solgte sine siste hercules kort så mener jeg å huske at de kostet 3600.

Men jeg sitter på et Hercules kort, and I like it :w00t:

Lenke til kommentar

Under hele dens leveperiode kjørte eg AGP bussen på hovedkortet på 79Mhz mot 66Mhz som er standard

Kanskje ikke rart at kortet ditt tok kvelden da:d hehe

Er ikke akkuratt så safe og ha så føy frekvens på AGP Bussen

Lenke til kommentar
Jeg hadde Hercules 9800pro.. helt til mitt ASUS A7N8X-Deluxe klikka noge forferdelig. fikk plotselig irq kræsj på all intern hardware og tilslutt bare grøt på skjermen.. skjermkortet har aldri fungert etterpå :cry:

MEN!!!

i den tid det fungerte så va det overklokkingsvennlig på GPU (430)

minne var ikke så sprekt her nei.. hadde 389 som ble det høyeste å skryte av uten artifacts.

En kompis av meg som hadde et annet 9800 pro. husker ikke hva det heter men ikke av særlig kjent merke igrunnen..

han kjørte 405-410 på minne.

Jeg kjører min Ati Radeon 9800pro Powercolor, på 414gpu....

Lenke til kommentar
Jeg hadde Hercules 9800pro.. helt til mitt ASUS A7N8X-Deluxe klikka noge forferdelig. fikk plotselig irq kræsj på all intern hardware og tilslutt bare grøt på skjermen.. skjermkortet har aldri fungert etterpå  :cry:

:!: :!: :!: :!:

*sympati* :cry:

Lenke til kommentar

Det er så mange som har det GF4 MX 440 kortet har hatt det selv. Morro at så mange har hatt det. Uannsett så her jeg et Powercolor 9800Pro kort jeg vet ikke hvilken vifte som er på din, men denne går det fint ann å flashe

Lenke til kommentar
Jeg hadde Hercules 9800pro.. helt til mitt ASUS A7N8X-Deluxe klikka noge forferdelig. fikk plotselig irq kræsj på all intern hardware og tilslutt bare grøt på skjermen.. skjermkortet har aldri fungert etterpå   :cry:

:!: :!: :!: :!:

*sympati* :cry:

hehe.. It sucks ja..

etter ny investering i AMD64 3200+ og Chaintech hovedkort har Hercules 9800Pro kortet mitt fått diagnosen "FUBAR"

For dem som opplever slikt men har kvittering i behold skal det være en enkel sak å "fornye" dette :w00t:

men.. kvittering.. ka det e.. bortevekk! hehe

Har Strax et Power Color X800XT i posten..

sga bli ein fiiiin oppgradering fra Riva TNT2 skjermkortet eg låne nå.. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...