Gå til innhold

Bra kjøp av POV 6800GT?

Kasp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble litt overrasket når jeg så en privat mail her på forumet ja. Tenkte ikke videre over det, men burde vel sagt ifra.

Det er vel sunt å være skeptisk til en handel. Det er basert på tillit, en vet ikke hvem en handler med før en har møtt personen, og fått testet varen. Vil bare si at jeg er veldig fornøyd med både personen og varen :)

Lenke til kommentar

Jeg har lett og lett, men har ikke klart å finne annet enn generelt svada når det gjelder beskrivelse av støynivået på disse kortene.

Shell, kan du prøve å gi oss en oppdatering så ville jeg satt stor pris på det. Sitter selv å klør etter å bestille et POV 6800 GT, men er litt skeptisk til at det bråker for mye (for meg)

Det vil vel kanskje komme separate GPU-kjølere som passer til disse kortene etterhvert uansett ?

Endret av Odd Logic
Lenke til kommentar
Jeg har lett og lett, men har ikke klart å finne annet enn generelt svada når det gjelder beskrivelse av støynivået på disse kortene.

Shell, kan du prøve å gi oss en oppdatering så ville jeg satt stor pris på det. Sitter selv å klør etter å bestille et POV 6800 GT, men er litt skeptisk til at det bråker for mye (for meg)

Det vil vel kanskje komme separate GPU-kjølere som passer til disse kortene etterhvert uansett ?

Dette lurer jeg fælt på og, altså støy. Det er en avgjørdene faktir når det kommer til kjøp av slike dyre kort.

Men det vil vel komme noen fancy pancy kjølere til de og..

Slik det gjør til X800pro, med VGA silencer II :)

Lenke til kommentar
Hvis det var slik at disse kortene ga fra seg mye støy hadde det

helt sikkert verdt nevnt.

Jeg synes ikke at kortet støyer, P-4 boxed vifta er vel det som

gir fra seg mest lyd i min pc.

Er enig der, at de hadde vel opplyst om det til nå. Har ikke sett at lydnivå har vært noe spesielt tema hittil, i de testene jeg har lest i alle fall. Og jeg håper det holder seg slik ;)

Lenke til kommentar
Sitter selv å klør etter å bestille et POV 6800 GT, men er litt skeptisk til at det bråker for mye (for meg)

Kortet bråker ikke, iallefall ikke mitt.. Hører litt susing, noe jeg ikke tenker på, og iriterer meg over til vanlig!

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar

Tja, la oss si du kjøper en pc fra dell eller lignende, og setter en POV 6800 gt i den. Jeg vil tro du kommer til å høre litt mer støy. Det er hva jeg tror. Jeg har 6 kabinett vifter, og et par inni, så støy fra skjemkortet??? Hører ingenting fra det i min relativt bråkete PC.

En annen ting, temperaturen inni kabinettet mitt har økt ganske mye etter at jeg satt inn det nye skjermkortet. system temperatur går fra ~38 til ~50 når jeg har spillt spill en stund (fra temp måler på skjermkort).

Her er en benchmark gjort med fraps, fps på y-akse, sekunder på x-akse.

BF vietnam: detaljer på fullt, 1600x1200x32

Far cry: detaljer på fullt, 1600x1200x32, 4x aniso, 2x AA.

farcryfrapsbench.PNG

Endret av Shell
Lenke til kommentar

Vel jeg klarte ikke holde meg, og bestillte et POV 6800GT fra Netshop - fikk det i dag.

Lydnivået er ikke avskrekkende i det hele tatt, på langt nær så ille som jeg fryktet. Det siste året har jeg hatt et Hercules 9500Pro og et Gainward 5900XT.

POV-kortet er ca. som Hercules 9500 Pro'en i støynivå. Gainward-kortet var en anelse mer stille.

Veit ikke om jeg var veldig heldig, men kortet overklokker svært bra. Har tatt den opp til 450/1200 og kjørt noen runder 3dmark2003 (alt på standard), og får oppimot 13000 3dmarks (12700ish tror jeg det var.)

Forøvrig blir kortet svært varmt, noe som visstnok er normalt (etter å ha sjekket litt rundt på diverse forum (fora?)) - 65° idle - 80° load.

Lenke til kommentar

offtopic da men:

jeg får om ikke så lenge GeForce 6800 Ultra golden sample 430Mhz retail og noen venner av meg har veddet på at jeg IKKE kommer til å få mer enn 11000 poeng i 3dmark 03 ! kan dette stemme at jeg ikke kommer over ?

specs.

AMD 64 3400+ 1MB cache 2.2GHz (utrolig lite klokkevennlig)

følgende skjermkort

1 GB RAM

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...