Gå til innhold

Tower PC VS SFF-barebone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke en barebone. En barebone er en pc som følger med hovedkort og kjøleløsning eller no sånn. Og Mini ITX er VIA, mens mini ATX er vanlig standard, dvs. AMD og Intel. En pc kan være en barebone, og fortsatt være på størrelse med et chieftec fulltower...

Det er forresen hentet herifra

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Aha, derfor det kom opp noen laptoper når jeg søkte på Barebone hehe, skjønnte ingenting :p

Men det er Micro ATX som er i Shuttle SN45GV2 som jeg tenker på å kjøpe. Bestiller den nok senere i dag... Skal bare kikke meg rundt litt til

Lenke til kommentar

Micro ATX???

Micro ATX er en EGEN "form factor" ... det samme gjelder ATX og ITX og nå BTX. SFF er OGSÅ en "form factor" - Small Form Factor. Det er egne størrelser på de hovedkortene.

_

johanf - håper jeg ikke er på bærtur! :ermm:

Lenke til kommentar

ARGH!

Hoax, du må jo lese stickyen min i denne kategorien. Du mener nok "Tower-PC vs SFF-barebone", evt. bare Tower-PC vs SFF".

Ok, leste litt mer i tråden nå, du har sikkert fått det med deg allerede.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Okay, jeg må nesten rette meg selv (og kanskje andre) litt ...

Shuttle skriver selv på sine sider at form factor på hovedkortet i noen av XPC maskinene er micro ATX. Andre er flexATX.

_

johanf

Endret av johanf
Lenke til kommentar
Okay, jeg må nesten rette meg selv (og kanskje andre) litt ...

Shuttle skriver selv på sine sider at form factor på hovedkortet i noen av XPC maskinene er micro ATX. Andre er flexATX.

_

johanf

Har fremdeles tilgode å se en Shuttle XPC med m-ATX hovedkort... Disse kortene måler jo enorme 245x245mm, mens Shuttle kabinettene benytter kort på rundt 170x245mm - også kalt flex-ATX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...