Hoax Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Tror det blir en Shuttle SN45GV2 socket A/462 (2175,- på netshop) Så er det bare å stuffe inn det jeg har av gammel hardware å kjøpe ny Barebone til høsten eller jul. Lenke til kommentar
DraZeN Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Okay - rett meg om jeg tar feil, men har ikke barebone hovedkort installert? Riktig. Ikke alltid: http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ANTARIA300 Eks. på "bra" m-atx hovedkort: MSI K8TM-ILSRB K8T800 2DDR-DIMM 3PCI S-ATA RAID Audio LAN Socket754 mATX bulk Det der er ikke Barebone men Mini itx pc elns. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Er vel Micro ATX i Barebone. Mini ITX tror jeg er de hovedkortene som er 12*12 CM store å kan bruke en fjernstyrt bil til kabinett Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Mini ATX er vel VIA? EDIT: Neivell (ITX) Er barebone, ja! EDIT: Eler kanskje ikke ... Endret 6. juli 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 (endret) Det er ikke en barebone. En barebone er en pc som følger med hovedkort og kjøleløsning eller no sånn. Og Mini ITX er VIA, mens mini ATX er vanlig standard, dvs. AMD og Intel. En pc kan være en barebone, og fortsatt være på størrelse med et chieftec fulltower... Det er forresen hentet herifra Endret 6. juli 2004 av Herr Brun Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 Aha, derfor det kom opp noen laptoper når jeg søkte på Barebone hehe, skjønnte ingenting Men det er Micro ATX som er i Shuttle SN45GV2 som jeg tenker på å kjøpe. Bestiller den nok senere i dag... Skal bare kikke meg rundt litt til Lenke til kommentar
johanf Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Micro ATX??? Micro ATX er en EGEN "form factor" ... det samme gjelder ATX og ITX og nå BTX. SFF er OGSÅ en "form factor" - Small Form Factor. Det er egne størrelser på de hovedkortene. _ johanf - håper jeg ikke er på bærtur! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Bare´bone` Pronunciation: bâr´bōn`n. 1. A very lean person; one whose bones show through the skin. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Bare´bone` Pronunciation: bâr´bōn`n. 1. A very lean person; one whose bones show through the skin. Altså betyr ikke barebone annet enn en tynn/liten pc Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) ARGH! Hoax, du må jo lese stickyen min i denne kategorien. Du mener nok "Tower-PC vs SFF-barebone", evt. bare Tower-PC vs SFF". Ok, leste litt mer i tråden nå, du har sikkert fått det med deg allerede. Endret 6. juli 2004 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 Ordnet topic litt... Hvis ingen har noe mere lurt å si eller anbefale så legger jeg inn bestilling på Shuttle SN45GV2 nå før klokken 15.00 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Okay, jeg må nesten rette meg selv (og kanskje andre) litt ... Shuttle skriver selv på sine sider at form factor på hovedkortet i noen av XPC maskinene er micro ATX. Andre er flexATX. _ johanf Endret 6. juli 2004 av johanf Lenke til kommentar
Pollux Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Okay, jeg må nesten rette meg selv (og kanskje andre) litt ... Shuttle skriver selv på sine sider at form factor på hovedkortet i noen av XPC maskinene er micro ATX. Andre er flexATX. _ johanf Har fremdeles tilgode å se en Shuttle XPC med m-ATX hovedkort... Disse kortene måler jo enorme 245x245mm, mens Shuttle kabinettene benytter kort på rundt 170x245mm - også kalt flex-ATX. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 Begynner å bli rimelig forvirret av alle disse standardene, glad jeg har bestillt nå og slipper å bekymre meg mere hehe... Takk for hjelpen alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå