Gå til innhold

Tower PC VS SFF-barebone

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lurt en god stund på hvordan en god Barebone gjør det opp mot en vanlig PC med samme CPU, RAM, Harddisk, DVD RW osv. Har mest lyst på AMD men vurderer også Intel, kommer ann på hva som blir best og pris.

Vet jo at de rommer endel mindre hardware enn det man kan ha i en Tower PC, men er de noe å spille på og sånnt? Hovedkortene har ofte mye integrert og det er greit sålenge det er USB, firewire, lyd og nettverkskort men skjermkort er bare å glemme, må ha noe i AGP'en

Driver ikke med overklokking så varme og sånnt blir neppe problematisk hvis det er ettpar vifter i Barebone kassen.

Har funnet ut at det ikke er så dyrt med Barebone som jeg hadde trodd så vil gjerne ha linker til noe jeg kan se på.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal bygge selv hvis det blir noe av, vil bare ha selve barebone kassen med hovedkortet (og kanskje fjernkontroll) Kommer aldri i hele mit liv til å kjøpe "ferdig PC"

Samma om du bygger en selv eller om du kjøper en ferdi, poenget mitt var at kabinettet på disse to er ganske stilig, og er faktisk å få kjøpt løst hos psdata.

Lenke til kommentar

Joda, de var ganske kule, blir nok å velge et svart kabinett ihvertfall, vet lite om Thundra, men det er vel noe av det beste Norske som er?

Mange velger jo Shuttle, men vet Asus og Epox har bra PC saker så kanskje de er bra på Barebone også...vet så lite om Barebone at der gjør vondt hehe

Lenke til kommentar

Okey, ja MSI funker jo. De har endel bra hovedkort så det er nok bra i Barebone maskiner også.

Får rote litt rundt å se hva som selges, hovedkortene til Barebone hvilken "form" har de? Ikke Mini ITX eller ATX men...

Kunne tenkt meg å plukke alt i løsdeler så jeg fikk valgfritt kabinett med kjempebra hovedkort osv.

Lenke til kommentar

Shuttle SN85G4 med AMD 64 er deilig å spille på.

Da har du plass til ett PCI kort

Ett AGP kort

1 HDD, 2 hvis du tar ut kortlesern

1 Cd-Rom

2x DDR minne.

Nforce 3 150 chipset.

Denne er kjempe god å spille på, anbefaler denne.

Den finner du her.

Lenke til kommentar

Bra utvalg på Databutikken ja, har bestillt derfra 4-5 ganger uten problemer. Høvelig grei sjappe synes nå jeg :)

Må sjekke flere av søkeresultatene jeg fikk der, kom jo opp masse ved å søke på Barebone hehe

Lenke til kommentar

Sliter med å finne ut hvilke Micro-ATX hovedkort som er no å satse på.

Har slaktet regningsbunken og har ikke så mye cash akkurat nå, så det blir nok å kjøpe basic delene til Barebone til jeg får lønn igjenn. Trenger ihvertfall:

- Barebone kasse som er litt fin

- Micro ATX hovedkort

- PSU

- (CPU kjøler)

Så får jeg bruke det jeg har intil videre.

- CPU AMD XP 2500+

- RAM 512MB PC3200 DDR

- 3D kort His 9600 128MB DDR PRO 8X AGP

- Harddisk WD 120GB 8MB SE

- DVD brenner NEC 1300A

Vil ha hovedkort som ikke har 3D kort integrert.

Det bør gå ann å bruke kraftigere CPU på, tenker på å kjøpe XP3200. Vet ikke om det fins noe som er beregnet for A64, men som er bakoverkompatibelt med XP2500? :roll:

Lenke til kommentar

Okay - rett meg om jeg tar feil, men har ikke barebone hovedkort installert? Om du kjæper Shuttle barebone, som har SFF (Small Form Factor) størrelse, er det med både hovedkort. PSU og CPU kjøler i den. Og i tillegg er det de som ser finest ut (spør du meg) ...

_

johanf

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Går utfra at det ikke fins no hovedkort i disse som er kompatible med både Socket A og Socket 754 (A64) så lurer på hva det er lurest å kjøpe nå... A64 er det jo egerntlig liten vits med på dette tidspunkt, men det blir jo selvfølgelig aktuelt etterhvert :hmm:

Må vel ha ny ram også hvis jeg kjøper A64?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Må vel ha ny ram også hvis jeg kjøper A64?

Spørs hvilken ram du har. Hadde definitivt kjøpt AMD 64.

Lenke til kommentar

Har ganske lyst på Shuttle eller MSI uten 3D/grafikk kort innebygget, siden de ikke koseter så mye så blir det nok Socet A så kjøper jeg heller alt nytt etterhvert når jeg får ettpar lønninger.

Hadde Epox hovedkort en gang og var veldig fornøyd med det, men vet ikke hvordan de gjør det på Barebone skalaen sammenlignet med andre.

PCIE kommer det til Barebone snart tro? Erstatter vel AGP helt så må ha nytt 3D kort da.

Soundstorm 2 kommer vel kanskje også snart på Micro ATX.

Synes det var vanskelig å finne info om Barebone, søker på alt jeg lurer på men finner stortsett bare butikker som selger. Er veldig gled for info og hjelpen jeg får her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...