The_evil_blue_toad Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Har nå letet litt i prisguiden og har funnet et 256 mb kort til 388 og et 512 til 776 kroner. Er det verdt å hoppe rett på et 512 kort eller holder 256 mb lenge? Dere som har 256, hvor mye får dere inn på dette kortet? Tenker da på hvor mange mp3er, filmer, programmer... Hvor mye plass tar en film i formatet SX1 støtter? Kunne vært fint med et eksempel, gjerne både små filmsnutter og hele spillefilmer. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 kjøp smartmovie for å se filmer på mobilen, de tar vel rundt 100mb. Det er kvaliteten som styrer, ta og kjøp programmet og prøv å lag noen før du kjøper minnekortet så ser du. Jeg synes 256mb er mer enn nok, husk å kjøp kortleser da Lenke til kommentar
Xon Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Du kan laste ned Nokia Multimedia Converter 2.0 og konvertere filmer til mobilen gratis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) jeg har et 256mb kort, har lagt innpå 21stk mp3 med god kvalitet, i tillegg har jeg 5-6videoer (filmet med telefonen) + nesten 60bilder og massevis av meldinger. enda har jeg litt over 110mb ledig. f.eks, jeg brukte nettopp smartmovie til å legge over en southpark episoe på 25min, den ble på 18mb. det kommer jo an på hva du har tenkt til å ha på telefonen, hvis du skal ha masse mp3+en del videoklipp+kanskje en film+bilder og programmer så er det ikke dumt å satse på en 512mb brikke..jeg funderer på å bestille meg en 256 mb brikke som jeg kun skal ha mp3 på, så kan jeg ha noen videoklipp på den brikken jeg har fra før Endret 3. juli 2004 av Slettet-80wCWpIM Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Det kommer litt an på hvordan du skal bruke telefonen, jeg ser en del film og med maksimal kvalitet som lar seg avspille uten hakking så ender videofilene opp på ca. 1,5MB pr minutt. Dvs. 180MB for en 2-timers film. Da kjører jeg 'landscape'-format dvs. at du må snu telefonen sidelengs for å se - du får en del større effektiv skjermflate da. PS: Gå for SmartMovie - den lager super kvalitet på videoklippene og utnytter maksimalt av skjermen. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 5. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2004 Har aldri hatt symbian telefon før og spør nok litt dumt nå. Hvordan foregår det når jeg kjøper et program f.eks smartmovie fra handango? Får jeg tilsendt programvare eller er det snakk om at jeg laster ned og bruker en lisens nøkkel? Så vidt jeg har forstått det spiller smartmovie av filmer OG konverterer dem, mens nokia programmet bare konverterer, rett/galt? Hvordan er programmet på telefonen fra før, er det ikke realplayer sammenlignet med smartmovie? Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) Får jeg tilsendt programvare eller er det snakk om at jeg laster ned og bruker en lisens nøkkel? Så vidt jeg har forstått det spiller smartmovie av filmer OG konverterer dem, mens nokia programmet bare konverterer, rett/galt? Hvordan er programmet på telefonen fra før, er det ikke realplayer sammenlignet med smartmovie? For SmartMovie så får du en lisensnøkkel basert på Imei-nummeret til telefonen din - med andre ord unik for din telefon vil jeg tro. Smartmovie består av både en konverter og en avspiller ja - de har en demoversjon som du kan prøve først selvfølgelig. Smartmovie er betydelig bedre enn realplayeren som følger med - fordi du har veldig mange innstillingsmuligheter for å øke kvaliteten i motsetning til den medfølgende programvaren som komprimerer noe veldig (sikkert fordi den prøver å lage MMS-vennlige størrelser). Jeg synes Smartmovie er vel verdt pengene (men så er jeg en fyr som har originalt OS og kjøper originale spill og sånn da og generelt synes bra programvare er verdt å betale for...) Her er et 30 sekunders eksempel som jeg har rippet fra DVD og konvertert med Smartmovie - det blir faktisk like smooth som dette når det avspilles på telefonen (og dette er et klipp med masse bevegelse som dermed burde være vrient å få bra til med liten filstørrelse). De fleste som bare har prøvd andre løsninger blir rimelig imponert over kvaliteten når de ser det på telefonen. Du må ha Xvid-codec installert på PC'en for å se det - kan hentes her. Det står også litt om Smartmovie på den samme siden. Edit: Hehe - jeg er ikke betalt for å gjøre reklame for Smartmovie, men synes bare at det er en super løsning Endret 6. juli 2004 av Shimano Lenke til kommentar
youdecide Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Hei! Har lastet ned en demoversjon av Smartmovie samt den filmen som ble lagt ut her "congen.avi". Det jeg imidlertid opplever på min SX1 er at filmene "hakker". De spilles ikke av i korrekt hastighet. Det gjelder også de to demoklippene som ligger med demoen på tlf. Jeg har en Siemens SX med 128mb kort og v12 av firmwaren. Hvilken versjon Smartmovie er vet jeg ikke...men stemmer det ikke at SX1 ikke helt støtter SM ennå? Eller? På forhånd takk! Tom Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 (endret) >> men stemmer det ikke at SX1 ikke helt støtter SM ennå? Eller? Det tror jeg neppe siden SX1 er avbildet ved siden av download-linken på Smartmovie-siden... Jeg har også firmware versjon 12 forøvrig. Demoklippene hakker hos meg også - klippet jeg la ut ovenfor derimot spilles av helt smooth - ser ikke noen forskjell på når jeg spiller av på PC eller telefonen(testet på telefonen nå for sikkerhets skyld så jeg ikke hadde lagt ut noe feil). Min Smartmovie-versjon på telefonen er 2.24 - du kan se versjonsnummeret hvis du velger 'about' i Smartmovie. Husk at du også må ha Xvid-codecen (link lenger opp i tråden) installert på telefonen. Klippet er max bitrate av det jeg får til uten hakking (har prøvd mange ulike variasjoner for å finne optimal kvalitet), så det er helt på grensen. Har du andre applikasjoner som stjeler cpu-tid oppe samtidig så vil du nok få problemer. Endret 6. juli 2004 av Shimano Lenke til kommentar
youdecide Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 Lastet ned den siste versjonen fra Handango og da funket det som fyy!! Problemet er at konverteringsprogrammet kun er for PC...hvordan er egentlig innstillingene? Legger ut et skjermbilde her. Om noen vet hvilke innstillinger som skal fylles ut her så gi meg beskjed. Har prøvd meg frem, men filmer på 24min blir 100mb...noe som er forferdelig stort. Skjermbilde av ffmpeg: http://home.no.net/tosommer/skisser/ffmpeg.gif Se på innstillingene som jeg har laget der... På forhånd takk! Tom Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 6. juli 2004 Del Skrevet 6. juli 2004 men filmer på 24min blir 100mb...noe som er forferdelig stort. Det var digert ja - jeg ender opp med ca. 1,5MB pr minutt - noe som er omtrent en tredjedel av det du har. Regner med at den største synderen er bitrate - der bruker jeg 160 på video med Xvid som encoder. I tillegg har Smartmovie en greie som heter 'reduce frames' som gjør litt med filstørrelsen uten at jeg har sett noen forskjell på resultatet. På audio har jeg følgende innstillinger hvis det ikke er snakk om musikkvideoer o.l.: Force mono 22050 Hz frequency 64 kbps Lame MP3 codec Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 6. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2004 Er det noen som vet hvor de har 512 kort til under 900 kroner? Alle i prisguiden er utsolgt til slutten av måneden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå