Typhon Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Last ned å legg inn nyeste bios om du ikke har det allerede...kan hende det løser problemet ditt... Eller så kan det være at måleren er defekt. laste ned ja... lett uten OS og floppy...... eller går det med cd???? nå påstår den at den er 80C så tror måler er defekt.... _prøvd_ å sette på kjøleren på nytt? Satt på en kjøler hos brodern en gang, satt litt skjevt bare. Var nok til at cpu var over 70 grader idle... nå er den rundt 35-40 Lenke til kommentar
ColaDranker Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Jeg Monterte samme kombinasjon av HK og cpu for en måned siden og fikk samme problem. Bios registrerte helt ville temperaturer, men dette ble fikset etter en bios oppdatering. Biosen kan oppdateres fra cd hvis du får customlaget en boot-cd med den på. Men jeg anbefaller at du skrur inn en diskettstasjon hvis du også har planer om å instalere windows på en sata disk. Jeg fant i hvert fall ingen måte å laste sata driverne via cd på under instalering. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) prøv artic silver du, sett inn kabinettvifte, prøv å slette partisjonene, eventuelt last ned driververktøy fra din harddisk produsent og formatert/slett partisjoner med disse! håper det hjalp! EDIT: hadde tidligere lignende problemer som hos deg, vifta kjentes ikke varm ut men cpu temp sto mål til 55-65 grader, satte inn kabinettvifte og temp på cpu ligger nå omtrent aldri over 45 grader selv med litt overklokking Endret 3. juli 2004 av Bamsemoms Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Eg har ett problem med samme hk og ram og cpu som du har.. men eg får ikke noe opp på skjermen det bare kommer en hau med pipe lyder.. Men ett spm til dere! Man må ikke ha 2 ram brikke på det abit hk for at det skal virke sant? Lenke til kommentar
abrakadabradavel Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Jeg har også Abit kv8-max3, noen ganger er cpu-temp 30-35, etter noen omstarter så ligger den på 50-55. Endret 3. juli 2004 av finix Lenke til kommentar
Messias^ Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 vel, tok av gammel pasta og skal slenge på litt ny nå, så skal jeg teste bios update.... Lenke til kommentar
ColaDranker Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 brainwasher: Hvis den lager lyder som en brannbil på speed, så er det sannsynligvis overopphetningsalarmen som går av på grunn av feil temperaturmåling. Det skjedde også hos meg, og jeg fikk kun sort skjerm fram til jeg hadde resatt CMOS og oppdatert Bios. Ang. Ram så antar jeg at en brikke alene vil fungere fint siden det er enkelt-kanal minne på dette kortet. Hvis du bruker mer enn en brikke, så står det en tabell med oppsett på side 2-3 i manualen. Bruker du tre brikker vil du ikke kunne kjøre dem i DDR400... Lenke til kommentar
Messias^ Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 vel..... nå etter mye dritt og faenskap så fikk jeg lasta inn bios update på en diskett, men nå vil ikke den gå inn awdflash! og den lyden hater jeg nå, like før jeg røsker ut den lille høytaler dritten Lenke til kommentar
DenVilleste Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 sorry..... jeg ække humu Lenke til kommentar
Revox Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 vel..... nå etter mye dritt og faenskap så fikk jeg lasta inn bios update på en diskett, men nå vil ikke den gå inn awdflash! og den lyden hater jeg nå, like før jeg røsker ut den lille høytaler dritten Ja hvorfor gjør du ikke det? Har aldri hatt den forbanna høytaleren tilkoblet de siste 10 åra. Lenke til kommentar
Messias^ Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 vel..... nå etter mye dritt og faenskap så fikk jeg lasta inn bios update på en diskett, men nå vil ikke den gå inn awdflash! og den lyden hater jeg nå, like før jeg røsker ut den lille høytaler dritten Ja hvorfor gjør du ikke det? Har aldri hatt den forbanna høytaleren tilkoblet de siste 10 åra. vel fordi den sitter fast på HK Lenke til kommentar
Alph3z Skrevet 22. september 2004 Del Skrevet 22. september 2004 min bios viser 90 grader idle kjenner på ribba og det er såvidt at den er lunka .. mener å ha lest noe om bios-feil på dette forumet. har Kv8-max3 og AMD64 3400+ ( og btw, jeg har ikke noe problemer med mine 2x512 Twinmos brikker ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå