Lurifaksen Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Den siste måneden omtrent, har forumet vært svært ustabilt. Veldig treg respons, og ofte nesten ubrukelig. Hva er det som gjør det? Og er det ikke mulig å fikse? Har hørt at "for dårlig server" har blitt nevnt, men den tror ikke jeg at jeg kjøper, da forumet har fungert utmerket tidligere. (tidligere = siden dere oppgraderte til IPB, fremt til mai/juni). Endret 3. juli 2004 av GeeZuZz Lenke til kommentar
alfern Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Har merket dette jeg også, men bare i perioder. Mesteparten av tiden er forumet raskt for min del. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 QUOTE (GeeZuZz @ 03/07/2004 : 02:06) Den siste måneden omtrent, har forumet vært svært ustabilt. Veldig treg respons, og ofte nesten ubrukelig. Hva er det som gjør det? Og er det ikke mulig å fikse?Har hørt at "for dårlig server" har blitt nevnt, men den tror ikke jeg at jeg kjøper, da forumet har fungert utmerket tidligere. (tidligere = siden dere oppgraderte til IPB, fremt til mai/juni). At det har fungert tidligere betyr nødvendighvis ikke at det skal gjøre det alltid. Hvis litt for mange søker samtidig kan sikkert også hw sin server bli overbelasta Er den nye servern satt opp? Lenke til kommentar
sim Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 QUOTE (Jonas @ 03/07/2004 : 02:12) Er den nye servern satt opp? Natt til tirsdag, blir de satt opp. Lenke til kommentar
enden Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Uten å jobbe i drift eller ha noen inngående kjennskap til problemene kan jeg si at problemene dels går på en ISP som har hatt store problemer med opptid og angrep mot kunder. Serverrommet (hos ISP?) har vært ALT for varmt, slik at det nærmest har kokt over for boksen. Trafikken har økt en del også tror jeg. Hva som gjør at du ikke kjøper det vet jeg ikke, men hvis du tar en tid på server load når det er tregt så ser du at den kan hoppe opp på 80 (tror det er det værste jeg har sett i alle fall) Er det den nye boksen som settes opp tirsdag? Er det ikke bare den gamle som flyttes til et nytt serverrom? Endret 3. juli 2004 av enden Lenke til kommentar
sim Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Noe skal iallefall skje natt til tirsdag. QUOTE (Mr. Ueland)Alle tjenestene våre vil være fullstending/delvis utilgjengelig natt til tirsdag den 6.juli grunnet flytting av server-parken vår. Mer informasjon om dette vil og komme hos de forskjellige nettstedene når tiden nærmer seg. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 fungerer ok her, isp=telenor Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Trafikken på forumet har siden vi skiftet har 2-3 doblet seg, derfor bestemte vi oss for å få inn en ny boks, og alle problemene våre finnes det diskusjoner om her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=265706 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=261063 så ja, vi har problemer med følgende: -ISP (derfor flytter vi) -Tregheter (skyldes delvis ISP) -for "dårlig" forumboks (dette jobber vi med en ny boks til men den taklet ikke varmen hos ISP`en, så vi kan ikke få ferdig den før vi har flyttet) Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Har også lagt merke til litt problemer til tider. Håper ting blir bedre.... Lykke til Lenke til kommentar
jocke Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 QUOTE (Mr.Ueland @ 03/07/2004 : 15:50) -for "dårlig" forumboks (dette jobber vi med en ny boks til men den taklet ikke varmen hos ISP`en, så vi kan ikke få ferdig den før vi har flyttet) Kan dere ikke fikse og gjøre klar denne, slik at dere flytter den nye boksen inn hos den nye ISP'en med èn gang? Så slipper dere nedetid to ganger... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 QUOTE (jallakim @ 04/07/2004 : 21:36) QUOTE (Mr.Ueland @ 03/07/2004 : 15:50) -for "dårlig" forumboks (dette jobber vi med en ny boks til men den taklet ikke varmen hos ISP`en, så vi kan ikke få ferdig den før vi har flyttet) Kan dere ikke fikse og gjøre klar denne, slik at dere flytter den nye boksen inn hos den nye ISP'en med èn gang? Så slipper dere nedetid to ganger... Been there tried that, vi får se hva vi får gjort med den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg