Gå til innhold

Skal ha mer RAM

Anbefalte innlegg

Jeg har asus a7n8x-x hk, og amd xp3200+ med 512 twinmos dual ddr pc3200.

jeg har lest at twinmos ikke kjører så bra med amd64, så vil det si at twinmos ikke kjører så bra på min cpu også? jeg skal også kjøpe meg mer ram, så hva burde jeg gjøre? fortsatt holde meg til twinmos siden jeg har det fra før? eller kjøpe noe annet? burde jeg fortsatt kjøpe mer dual?

PS: HK'et har 4 ram-slots (2 i bruk)

takker for alle svar :D

Endret av ulMo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TwinMOS kjørte ikke spesielt godt på de gamle VIA chipsettene i 754 socketen, nei. Men de nyere 250 chipsettene skal ta bortimot all ram.

Du sa at hk'et hadde 4 minneslotter? Muligens feil informasjon her da, eller?

Iallefall... Ja, du burde ha mer ram. Det vil lønne seg og ha en 512mb brikke til inni maskina di en stund framover siden spill og OS med programmer generelt trekker mer og mer ram. Du burde ha en identisk ram brikke ja for å få kjørt Dual DDR med brikkene, få doblet båndbredden.

edit: dårlig formulert post, har du 1gb minne i maskinen nå?

Endret av Chris88
Lenke til kommentar
TwinMOS kjørte ikke spesielt godt på de gamle VIA chipsettene i 754 socketen, nei. Men de nyere 250 chipsettene skal ta bortimot all ram.

Du sa at hk'et hadde 4 minneslotter? Muligens feil informasjon her da, eller?

Iallefall... Ja, du burde ha mer ram. Det vil lønne seg og ha en 512mb brikke til inni maskina di en stund framover siden spill og OS med programmer generelt trekker mer og mer ram. Du burde ha en identisk ram brikke ja for å få kjørt Dual DDR med brikkene, få doblet båndbredden.

Faen det stemmer kanskje det! jeg som husker feil bare. Det er bare 3 slot's for RAM i pcen :blush:

Men siden det er saken, kanksje jeg burde da like greit gå for 1024 ram med en gang, slik at jeg har RAM for en god stund fremover?

Lenke til kommentar

1) TwinMOS fungerer supert i ditt system. Det er forskjell på AMD XP og AMD64.

2) Som Chris88 sa, så fungerer all ram på de nye socket 754 kortene med nForce chipsett.

3) Hvis du setter inn mer ram på ditt HK mister du dual-channel løsningen som du har. 512 holder, men det er i minste laget. Du bør kjøpe et nytt "dual" sett med ram på 1GB og fjerne rammen du har.

Lenke til kommentar
1) TwinMOS fungerer supert i ditt system. Det er forskjell på AMD XP og AMD64.

2) Som Chris88 sa, så fungerer all ram på de nye socket 754 kortene med nForce chipsett.

3) Hvis du setter inn mer ram på ditt HK mister du dual-channel løsningen som du har. 512 holder, men det er i minste laget. Du bør kjøpe et nytt "dual" sett med ram på 1GB og fjerne rammen du har.

Okai, så hvis jeg kjøper et sett på 1024 ram, så burde jeg ta ut de jeg har for da får jeg bedre ytelse enn med de gamle inni? og hvis jeg gjør dette, hvilken type ram burde jeg kjøpe da? noen forslag? :D

edit: skriveleif

Endret av ulMo
Lenke til kommentar
Ja, absolutt. 1gb minne vil hjelpe godt i mange ting. Anbefaler deg 1 gb ram, helst i dual slik du får dobbel minnebredde.  :)

Nja... Støtter deg ikke helt der, er det ikke slik at de har dual-funksjon, men den påvirker ytelsen veldig lite i AMD-sytemer, mens Intel derimot har mye mer bruk for det.

Men de nye socket 939 brikkesettene får mer utbytte av dual-channel enn dagens AMD.

Det er ihvertfall slik jeg har forstått det, skyt meg hvis jeg tar feil. :hmm:

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar
Nja... Støtter deg ikke helt der, er det ikke slik at de har dual-funksjon, men den påvirker ytelsen veldig lite i AMD-sytemer, mens Intel derimot har mye mer bruk for det.

Men de nye socket 939 brikkesettene får mer utbytte av dual-channel enn dagens AMD.

Det er ihvertfall slik jeg har forstått det, skyt meg hvis jeg tar feil. :hmm:

Ok, så nå står jeg som et enda større spørsmålstegn! :dontgetit:

Jeg har ikke peiling på hva slags RAM jeg burde kjøpe, og hva jeg skal ha inni maskina og hva jeg skal ta ut! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...