haakka Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 jeg har win xp pro. plutselig i dag klikket pcn helt. låste seg på cpu 100%. så trakk jeg ut nettkabelen på pcn, så skulle jeg starte den på nytt igjen, da ville den ikke boote seg opp. når jeg skrur den av med bare powerknappen, så booter den opp uten vidre etter ca. et minutt. jeg kommer inn i bios og alt muligt, men så får jeg spm. om jeg vil starte opp i safe mod og alt det der, men uansett hva jeg prøver, så skrur den seg av. hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 ok. har du noe i biosen din som heter #PME? hvis du har det så kan det være dette som er grunnen til at den gjør sånn. ellers kan du jo også prøve å reinstallere Windows igjen. se hva som skjer. er visst mange som har problemer med Windows fortia. Lenke til kommentar
haakka Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 venligst forklar litt nærmere? men hvis jeg reinstalerer windowns, så mister jeg ikke filene mine nei? jeg har 20 gb med musikk som jeg ikke vil miste. eller finnes det en måte å backupe disse? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 venligst forklar litt nærmere?men hvis jeg reinstalerer windowns, så mister jeg ikke filene mine nei? jeg har 20 gb med musikk som jeg ikke vil miste. eller finnes det en måte å backupe disse? Har du flere partisjoner(Delt opp harddisken i c: d: osv.)? Hvis ikke kan du sett den inn i en annen PC og kopiere alt viktig over på den, og etter at du har installert windows på nytt øegge det inn på nytt. Lenke til kommentar
haakka Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 har 2 partisjoner... c og d Lenke til kommentar
spn2000 Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 da setter du hd'n inn i en annen maskin, kopierer alt du trenger fra c over på d, monterer inn hd'n i maskinen igjen installerer win på nytt. før du tar en fullformatering, kan du jo prøve å reinstallere system filene? mener å huske at du kunne gjøre det med XP-cd'n ved å velge "E" et eller annet sted i innstallasjonen. jeg mener å huske at den da kun innstallerer systemfilene, og ikke formaterer noe..... ta ikke dette for 100% sant (men ihvertfall 90%), men dersom du har tatt backup via d, så er det jo ikke så farlig? Lenke til kommentar
haakka Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 er du sikker på at jeg kan gjøre det når jeg har 2 partisjoner? Lenke til kommentar
haakka Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 da setter du hd'n inn i en annen maskin, kopierer alt du trenger fra c over på d, monterer inn hd'n i maskinen igjen installerer win på nytt. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Du kan gjøre som begge disse to sier. Kopiere det du trenger over på den partisjonen somm ikke skal formateres, ev brenne det ut eller ta vare på det på andre måter. Eller prøve å kjøre en reperasjons-installasjon. Da starter du opp med XP-CD'n. Vent til setup spør om du vil reparere en installasjon eller installere på nytt. Velg å reparere ved å trykke R. Så skal resten gå av seg selv Etter filkopiering vil maskina starte på nytt og forhåpenligvis være i orden igjen. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 wil: hva mener du med #PME? Sliter med omtrent samme problemet selv.. og jeg kan ikke ta den ut og sette den i annen pc, siden det er 2.5".... Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 16. juli 2004 Del Skrevet 16. juli 2004 (endret) wil: hva mener du med #PME? Sliter med omtrent samme problemet selv.. og jeg kan ikke ta den ut og sette den i annen pc, siden det er 2.5".... Du har muligheten hvis du kjøper et tomt hdd-kabinett for 2.5" hdd med firewire/USB2 kobling. Jeg vet ikke om noen laptop som har plass til to stk. hdd. montèr hdd'en i det tomme kabinettet og koble den til en annen pc som har firewire eller usb2. Det spiller da ingen rolle om det er stasjonær eller laptop. Komplett.no har en fin en: http://komplett.no/k/ki.asp?sku=117855&cks=PRL eller http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300453&cks=PRL Endret 16. juli 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå