Gå til innhold

Gammel Packard Bell vil ha bios psw.

Anbefalte innlegg

For det første vil jeg si at dette er fattern sin pc som kun brukes til internett.

Det er en Packard Bell Multimedia PC ( 266MHz PII ).

Ok dette er problemet:

Fattern kom til meg her en dag og spurte om jeg kunne montere en ekstra harddisk og en ekstra rambrikke.

Vel jeg startet pcn opp før jeg begynte å skru i den. Alt fungerte fint.

Så skrudde jeg den av og skrudde opp kabinettet. Jeg byttet IDE kabelen og monterte begge harddiskene. + rambrikka.

Plugga i strøm, tastatur, mus og skjerm og trykket inn startknappen. Hører maskinen starte og vips!

"Enter PASSWORD"

"WTF?!?!"

Det passordet var ikke der før. fikk ikke gjort noe som helst. Så da var det ut med strømkontakten og ned på knær igjen.. Tok ut batteriet og startet på nytt.. fikk beskjed om at cmos var cleared osv. Så skrudde jeg av igjen. for den biosen ville jo ha passordet. Ut med strømkontakten igjen. Så inn med batteriet og boot igjen

Passord enda en gang. Hvordan skal jeg få fikset dette? Det er en PhoenixBios 4.0 Build 6.0 Bios. Gammel sak som de fleste forstår.

Noen som har vært borti dette tidligere?

PS! jeg kommer ikke inn i bios i det hele tatt.

På forhånd takk

Marius

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har aldri hatt mulighet til å endre i bios siden den har bedt om det siden jeg starta pcn etter montering av disk og brikke. Har tatt ut begge nå. Men samme skjer. Har tatt ut batteriet og gjort det meste. Har til og med sendt mail til Packard Bell i dag.

Lenke til kommentar

Har en Packard Bell Mulimedia PC 166Mhz fattern også...

skulle skifte ram (noen år siden nå) da ble det noe tull som vi drev på en stund med..så sette i en brenner fordi Cd-rom røk plutselig.. ja da måtte den ødelagde cd-romen sitta der for att brenneren skulle virke.. gå i bios å fikse? nei det gikk ikke.. har vel ikke tall på hvor mange feilmeldinger og blue screen vi har fått siden vi kjøpte den..

Packard Bell :thumbdown:

eller kjøpe pc generelt.. off-topic men måtte få sagt det, hater denna maskina STERKT

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...