Gå til innhold

Ustabilt a7n8x-e Deluxe.

MaDasK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet hva som er problemet ditt...

Jeg bestillte ny pc fra komplett for 4 uker siden, bestillte en AMD AthlonXP 2800+, GF FX5950ULTRA og et EpoX hovedkort, kjøpte også nytt power.

Når jeg boota opp dette hovedkortet så fikk jeg problemer med at det bare skrudde av alt poweret til Hovedkortet og da begynnte kortet mitt å pipe, jeg sendte kortet tilbake etter å ha prøvd med et annet skjermkort, cpu og ram.

Fikk tilbake et Asus A7N8X-E Deluxe, det fungerte bedre men problemene var fortsatt der, "jeg som var SÅ SIKKER på at det var EpoX Hovedkortet som lagde problemer!!"

Har nå bytta PSU og er kvitt ALLE problemer, dette problemet du har er nok PSU'en din som plutselig faller på 5V eller på 12V og da kutter hovedkortet. :yes:

Lenke til kommentar

Jeg har et lignende opsett:

Asus A7N8X-E Deluxe

1x Twinmos 512mb 2700

Powercolour Radeon 9800 pro 128mb

2x optical drives

2x (40gb :ermm: ) hd's

Og det kjører med saft fra en chieftech 360 W PSU.

Jeg har ikke opplevd reboot problemer med dette, så jeg tviler på at det er psu'ens feil. Jeg blir derimot plaget av noe jeg trodde var en furby (noen som husker denne? sigh) som snakket ved hver oppstart. Det viste seg å være en stemme de har lagt inn som skal fortelle meg hvordan systemet starter opp, bare synd den melder om: "Booting failed due to CPU overclocking" og "CPU fan failed". Det morsomme er at den har feil og bare forstetter og booter alikevell. Jeg klager ikke så lenge den fungerer, men jeg rister på hode hver gang den starter opp :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...