Gå til innhold

Ustabilt a7n8x-e Deluxe.


MaDasK

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte meg en XP2800 og et a7n8x-e Deluxe.

 

Men maskina er ustabil og rebooter seg selv i tid og utide. Alt ellers funker helt fint, helt til den plutselig bare rebooter. :(

Jeg har lagt inn alt av drivere til hovedkortet osv.

 

Noen som har hatt samme problem og kanskje har en løsning på problemet?

 

hardware:

 

a7n8x-e Deluxe

1024 DDR PC2700

Geforce 4 ti4600 ultra deluxe

XP2800 cpu

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken strømforsyning har du?

Jeg bruker twinmos ram,er ikke noe problem.

Men jeg hadde problem med Amd Athlon Xp2400+,da ville ikke pcen innstallere windows i det hele tatt,så jeg byttet til amd duron 1.6ghz,da funket pcen helt stabil.

Lenke til kommentar

Jeg har en Chieftech 340 watts PSU.. kanskje det er det som er problemet? :thumbdown:

 

Men nå har maskina gått over til å ikke boote nesten i det hele tatt, den rebooter seg selv med en gang windows starter å loade.. tror dere at det kan være PSU'en? for lite strøm som blir fordelt ? :no:

Lenke til kommentar

jeg prøvde å boote med et gammelt ati kort.. tok ut en brikke, kobla fra alt av kabinettvifter, men den rebooter seg selv med en gang den skal starte å loade windows.. :(

 

Tidligere i går funka det fint å være i windows osv, men plutselig reboota den igjen og da ville den ikke inn i windows mer.. det er så irriterende.. og typisk :thumbdown:

Lenke til kommentar

Kan hende at det blir for varmt for maskinen, en kompis av meg hadde samme problemet og han kjøpte en ny kabinett vifte så maskinen ble litt kjøligere og skrudde ned max tempraturen før maskinen automatisk starter på nytt, i bios'en, og nå er den stabil som bare det!

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

Jeg har den stående under vinduet, med kabinettdøra åpen osv.. Det skal ikke bli for varmt..

 

Nå har jeg også prøvd en annen CPU, en annen rambrikke og et annet skjermkort.. og jeg har prøvd resette CMOS.. ingenting hjalp.. eneste jeg har ikke har prøvd er å skifte PSU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...