ZeBuLoN@☂ Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hei! Ved første oppstart av min nybygde PC, står det inne i bios at temp på min cpu, en AMD 64 3200, er 65 grader celsius.. er ikke dette veldig høy temp? Temp inne i kabinett er forøvrig 35 grader celsius. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 har du kabinettvifter og hvordan kabinett har du? Lenke til kommentar
ZeBuLoN@☂ Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 har en 12 cm kabinettvifte bak som fulgte med kabinett, et Antec Sonata Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hvilket hovedkort har du? - Judaz - Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 så ingen vifter som blåser kald luft inn altså?? da burde du kjøpe deg det.. Lenke til kommentar
ZeBuLoN@☂ Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 har et Chaintech zenith 250gb pro hovedkort.. Er Cpu temp farlig høy eller? Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 har et Chaintech zenith 250gb pro hovedkort.. Er Cpu temp farlig høy eller? Neh. De ryker ikke før de kommer over 90. Min kjører hele tiden på 50 C. Ville sagt det var høyt, men ikke farlig høyt. Men bu burde skaffe deg en bedre vifte Lenke til kommentar
ZeBuLoN@☂ Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 I testen av Antec Sonata kabinettet som er gjort her på Hardware.no står det at den 120 mm viften som er bak gjorde god nok jobb med kjøling.. Er det en løsning å smøre på mer kjølepasta(kjøpte boxed prossessor så skulle vel egentlig være nok på?) Lenke til kommentar
alfern Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Dersom temperaturen i Bios er 65 grader blir den nok rimelig varm ved full load. Sikkert godt over 70 grader. Er det en boxed CPU du har, eller har du montert kjøling selv? Isåfall hvilken vifte har du, og har du brukt kjølepasta? Som sagt av andre er luftgjennomstrømming i kabinettet viktig for å holde temperaturen nede. EDIT: Du svarte før jeg spurte Smøre på mer bør du ikke gjøre....Det du kan gjøre er å fjerne tidligere pasta (gjerne rens med litt isopropanol) og legge på ny i meget tynt lag...Arctic Silver er å anbefale.. Endret 2. juli 2004 av alfern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå