oaasbak Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Etter installasjon av XP SP1 forsvant lyden. I enhetsbehandling blir det gult lys i Multimedia audio controller. Installering av nye drivere avbrytes. Det er ikke noe galt med driverne, men jeg mistenker instillinger i HKey Local Machine for feilen. Drister meg ikke til rettinger her. Under Knoppix spiller PC\en musikk for fullt. Er det noen som har tips (hvis ikke svitsjer jeg til Linux). Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Har du prøvd å avinstallere lydkortet og installere det på nytt igjen? Jeg går ut i fra at du har winXP. Problemet er ofte hardware/driver når det er et gult utropstegn i enhetsbehandleren. Ikke gi opp med en gang :-) En løsning har ofte flere veier. Endret 3. juli 2004 av Foxtrot Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 jepp, ta å høyreklikk på maskinvaren som har et gult utropstegn på og velg avinstaller. restart maskina også vil XP finne lydkortet igjen. det kan hende at du må installere driverne til lydkortet på nytt. og når det er gjort, restarter du pc`en din og alt vil være som normalt igjen. bruker å være slik iallefall. hver gang jeg installerer f. eks Windows 2000 og Windows 2003 på min pc så får jeg gult utropstegn på mye maskinvare i pc`en min. når jeg avinstallerer all maskinvare med utropstegn på og restarter, så er det bare å installere driverne så funker alt igjen. funker hver gang her iallefall. Lykke til. Lenke til kommentar
oaasbak Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Ja, hadde det vært så enkelt. Har forsøkt det og det samme skjer. Den forsøker å legge inn driver, men stopper og jeg får feilmelding "Cannot install this hardware. There was a problem installing this hardware: Multimedia audio controller. An error occured during the installation of this device. The data is invalid". Dette skjer hver gang når jeg forsøker å laste inn forskjellige drivere til mitt onboard CMI 8738. Jeg er overbevist om at det er en innstilling i Windows som forårsaker problemet. Men hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå