Seifenblase Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hei! Jeg har "funnet" et anlegg i min far's netopp kjøpte pizzeria. Jeg regner med det er et anlegg som er ca 10-15 år gammelt. Høyttalerne er desverre vekk og derfor lurte jeg på om noen her hadde tips til høyttalere. Forsterkeren er en NIKKO Power Amplifier Alpha 130. Bak på den står det 250W, men det kan være strømforbruket. Vet ikke helt. Høyttalerne jeg er ute etter trenger ikke å være "proffe" eller noe særlig store, bare de tåler litt.. Har testet dette anlegget (CD spiller, Mixebord, Eqalizer) og mesteparten fungerer greit til jeg tar opp volumet på noen gamle høyttalere jeg har. (ITT 75W). Blir det litt høyt, samt mye bass så blir lyden dårlig. Noen som har tips? Alle svar er velkommen! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Jeg ville aldri kjøpt nye høyttalere til en så gammel forsterker.Kjøp deg noe brukt på QXL. Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Den er jo helt i orden da.. Helt greit å kjøpe brukte, men hvilke? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 (endret) Bare pass på å kjøp et par som har impedans på 8 ohm og at høyttalerne ikke er for store.Det nytter ikke å hive på et par svære høyttalere på den forsterkeren,da får du problemer.Et par stativhøyttalere er nok å anbefale.Disse for eksempel.De er lettdrevne og har bra bass i forhold til størrelsen. Endret 3. juli 2004 av Morten K Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Takk for svar! De høyttalerne så ganske OK ut! Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Lurer bare på om de CERWIN VEGA V-5M gir noe god lyd. De så litt "små" ut, men det er det med lyden da.. De jeg bruker nå er: NB! litt store bilder! Høyttaler Front Spesifikasjoner fra baksiden Selve forsterkeren jeg snakket om er: NB! Litt store bilder! Front Bak Håper at CERWIN VEGA V-5M er like gode/bedre enn de jeg bruker nå, ellers er det ingen vits for meg å kjøpe dem. Håper på svar. Mvh. Resn. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 (endret) Jeg søkte på goggle og fikk opp et bilde av en helt annen forsterker enn den du har bilde av.Ser jo slett ikke ille ut den du har der.Ser at den trekker 520 watt,så den er kraftig.Her kan du nok peise på med noe større ja.Hvilken prisklasse var det du tenkte på? Du kan nok gå opp til disse uten problemer. Grunnen til at lyden blir dårlig når du skrur opp lyden på de ITT høyttalerne,er at de rett og slett ikke klarer å spille høyere.Gjør deg selv en tjeneste og kast de høyttalerne. Endret 4. juli 2004 av Morten K Lenke til kommentar
Seifenblase Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 OJ! De der var heavy stilig! Nå skal de ITT høyttalerne få seg en pause, eller rett i søppelkontaineren. Nå blir det bare å presse far til å kjøpe CERWIN VEGA V-12F! Takker igjen for gode tips! Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 OJ! De der var heavy stilig! Nå skal de ITT høyttalerne få seg en pause, eller rett i søppelkontaineren. Nå blir det bare å presse far til å kjøpe CERWIN VEGA V-12F! Takker igjen for gode tips! De er det HEAVY lyd i også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå