Gå til innhold

Konvertere filmer

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke om det er lov å spørre om dette her på forumet. Si ifra hvis ikke så sletter jeg innlegget.

Jeg har programmet Flask-MPEG. Skal konvertere noen MPEG-filmer over til AVI, men får det ikke helt til.

Problemet er at avi-filen blir større enn MPEG-filen:P

Noen som vet om en side hvor jeg finner beskrivelsen til det programmet? Trenger en beskrivelse på hvordan alle instillingene skal stå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

går også an å bruk VirtualDub for å konvertere mpeg-filer til avi (divx)... ikke helt sikker på hvordan det skal bli bra, for jeg fikk akkurat det samme problemet med at avi-fila ble uforholdsvismessig stor selvom jeg kjørte divx-komprimering (780kbps). litt over en time film ble på rundt 1Gb!

Lenke til kommentar

Flaskmpeg er da et av de enkleste rippeprogrammene å bruke! Og det er av de få som tar med seg teksten i filmen! Et godt program selv om det finnes en rekke programmer som ripper bedre bilde kvalitet! Skjønner ikke helt at du ikke får til det! Send meg en mail, og jeg kan forklare deg litt om du ikke finner det på http://www.doom9.org

Lenke til kommentar

du kan åpne mpg filer direkte i Vdub, bare ta på alle filer i åpne boksen. Så Setter du under audio->full prosecing mode og så audio->compression, mpeg layer 3 og 128Kbps 44100Hz. Så under video-> compression DivX 5.01 og 1pass qualitybase og 95-100%. (hos meg fokkes alt til hvis jeg bruker 100%, men på 99 funker alt flott, merkelig) og huk av for "use bidirectional frames". Så ta ok og save avi.

Dette forutsetter at man bruker DivX5.01pro. Trikset for å bli kvitt reklame og evt. annet shit med denne versjonen er å stoppe programmet gain_triklerxxxxx i taskmanager, og så slette filen under c:programfilesdivXDivX Pro Codecgain_trikler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...