Gå til innhold

ny bygget pc lager masse pipe lyder?

Anbefalte innlegg

Jeg bygget nettopp en ny pc og når eg slår den på kommer det bare masse pipe lyder.. slik pipipipipi akkurat som en brann varsler!

Hk et er et : Abit kv8-MAX3

ram:twin mos 512 mb ram

og ett radeon 9800 pro kort..

cpu: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz

Jeg har bygget mange pc er så alt er rett koblet..

MEn hva kan være feil??

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har award bios kan dette muligens hjelpe

Beep Codes for ABIT AWARD BIOS Motherboards

No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board

One beep - board is working fine

One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU

1 short(Beep) System booting is normally

2 short(Beep) CMOS setting error

1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR

1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error

1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error

1 long - 9 short(Beep) ROM Error

Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly

Short(Beep) continuous POWER supply has a problem

A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages

Four beeps then machine shuts down. This is because this version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on the fan header. Make sure you attach a fan to the FAN1 or FAN4 header or clear CMOS to reset to default (no checking).

Lenke til kommentar

Pipelydene du hører er lyder som indikerer feil en plass i hardwaren.. eller byggefeil!!?!

Tell pipene!!

slå opp i en tabell som sier hva et, to, tre..o.s.v pip betyr..

Husker ikke navnet :( på tabellen... noe med POST etc.

noen andre som husker??

mvh Vegard

Lenke til kommentar

For at det hele skal være meningsfyllt kan verken krypterings- eller dekrypteringsnøkkelen være lagret på selve brikken. Derfor følger det med to like nøkler (slik at to personer eventuelt kan ha tilgang) som man kobler til ved hjelp av en FireWire-kabel som går direkte i printkortet (NB: Denne kan ikke brukes til å tilkoble andre FireWire-enheter). Prøver man å starte opp systemet uten at denne nøkkelen sitter i, så vil faktisk ikke BIOS-en finne harddisken i det hele tatt. Prøver man å bruke harddisken uten denne krypteringsbrikken, så vil ikke OS-et forstå noe av innholdet og vil derfor anse disken som uformatert.

Har du krypteringsnøkkelen din i?

Edit :sorry for dobbelpost. innlegget over dukket ikke opp da jeg svarte for andre gang.

Endret av FlexGym
Lenke til kommentar

to nøkler? eg kjønner ikke driten av hva du prøve og forklare.. Kan hende det er litt n00b av meg og ikke forstå det men..

Er det en sånn liten brikke/kort som er litt større en en fyrstik ekse du snakker om det kom noe sånn med hk et med eg har ikke det i nei for eg trodde ikke det var nødvendig .. Har alldri vært borti det før!

Så den må stå i asså, hvis vi snakker om samme ting asså? MEn har mine tvil

Endret av brainwasher
Lenke til kommentar
Hvis du har award bios kan dette muligens hjelpe

Beep Codes for ABIT AWARD BIOS Motherboards

No beep at all - this means your motherboard is dead, either due to a defective or underpowered power supply, poorly seated CPU or RAM, or a dead-on-arrival board

One beep - board is working fine

One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU

1 short(Beep) System booting is normally

2 short(Beep) CMOS setting error

1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR

1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error

1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error

1 long - 9 short(Beep) ROM Error

Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly

Short(Beep) continuous POWER supply has a problem

A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages

Four beeps then machine shuts down. This is because this version of the BIOS will shut down your machine if no fan tachometer signal is detected on the fan header. Make sure you attach a fan to the FAN1 or FAN4 header or clear CMOS to reset to default (no checking).

Har du prøvd dette nå da? ...

Lenke til kommentar
For at en 64BIT prosessor skal fungere så MÅ du ha 2 IDENTISKE RAM brikker som er 32BIT for at de skal bli 64BIT

Du må ha ei ram brikke til gutt!  :yes:

Er du sikker på dette?

JEg spurte han fyren på flexi-data før eg hentet oc en om at det med rammen skulle funke og han sa det skulle funke!

MEn eg prøvde med 2 andre en crusual pc2700 256. den ene var jo ett annet merke men det spiller jo ingen rolle vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...