Tafsen Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Tok nettop tempen på min sjølv bygde pc(frå den tida då eg hadde 0 peiling på pc,dvs at eg satte sammen produkt etter pris!!) og fant ut at eg hadde en idle temp med lukket kabinett på 60c!!!! Eg tok vekk eine sida døra og latta opp vinduet og den sank til 45, men er det noen innstilnger eg kan gjer for å få den enda lavere? Lenke til kommentar
reeeeg Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Rydde i kabler, kjøpe kabinettvifter og bedre CPU-vifte, lage hull i kabinettet der luft kan komme ut. Jeg er ikke noe pro på det her, men det er iallfall disse inngrepene jeg kommer på nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg har 46* nå men ca 50* load på min PC med et kabinett med 7 vifter. De er forseten veldig stillegående men poenget var at en gang så kjeda jeg meg og skulle se etter hva 115/230 på PSU betydde, så jeg skrudde den fra 230 til 115 med spenninga på. Hele driten sprengte og jeg måtte bruke en games PSU med få 4pins kontakter så ingen av viftene kunne være på. da fikk jeg en temperatus på 75* Så sett på noen vifter, lag noen hull og rydd i ledninger så blir det bedre. Ellers så kan du kjøpe en sånn en: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet567.htm Står at den senker tempen fra 5 - 15 grader Lenke til kommentar
pexxi Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 min holder seg kald og go' ca 27c Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Sikkert ikke, Jeg har AMD XP+ 3000@2400Mhz. Ligger på en idle temp rundt 30 med min Vulcano 12 vifte pluss 8 Kabbinettvifter. Du bør kanskje gå til annskaffelse av en eller to kabinettvifter, hvis du har plass da. Hvordan kabb har du? Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Si hva HW du har, si hvilke vifter/kjøling du har. Hvilket kabinett har du? BTW: pexxi: Hva har det med saken å gjør? Hadde du sagt hva Hw du har og kjøling hadde det kanskje gitt litt mer mening. Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 du kan begynne med å kjøpe et bedre tower, sett at du har et gammelt og dårlig et. kjøp et med plass til en del vifter, gjerne 120 mm. forann og bak. etter det kjøper du Arctic Silver 5 og legger det på CPUen, og kjøleribba er veldig ru er det ganske lurt å planslipe den. Epz. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 4. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2004 Har planer om å kjøpe en helt ny pc, omtrent. Men eg får ikke lønning før om 5uker =P så bare lurte på det var noen innstilnger på pc'n eg kunne gjøre for å få ned tempen i mellom tida =P Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 4. juli 2004 Del Skrevet 4. juli 2004 Arctic Silver 5 koster 75 spenn, det er billigste løsning. Epz. over 100 innlegg ! Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Så sett på noen vifter, lag noen hull og rydd i ledninger så blir det bedre. Ellers så kan du kjøpe en sånn en:http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet567.htm Står at den senker tempen fra 5 - 15 grader dette tviler jeg sterkt på... ganske ueffektivt å suge ut luften fra bunn i kabinettet der den skal festes... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg har 46* nå men ca 50* load på min PC med et kabinett med 7 vifter. Hva er vitsen med så mange kabinettvifter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 5. juli 2004 Del Skrevet 5. juli 2004 Jeg har 46* nå men ca 50* load på min PC med et kabinett med 7 vifter. Hva er vitsen med så mange kabinettvifter? Alle kabinettviftene fulgte med kabinettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå