eirberen Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hei! Kanskje litt dårligt tittel, men altså jeg har installert 2 windows versjoner på min data. Men jeg slettet den ene i dag. Men fortsatt så står det når jeg skruer på pcen at jeg kan velge mellom hviket OS jeg skal starte med. Så jeg lurte på hvordan jeg skal få dette vekk!!? Har slettet hele Windows mappa men det hjalp ikke :-\ Mvh Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Det er bare å fjerne den ene linjen fra boot.ini Lenke til kommentar
ozone Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Dette er det Boot.ini som styrer. Det er en tekstfil som du må redigere til kun å inneholde det operativsystemet du nå har. Min boot.ini: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect Under "operating systems" vil det hos deg være 2 entry. Slett det du ikke bruker lenger. Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Takk. Skal prøve om jeg får det til Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Hmm, finner ikke boot.ini filen. Har søkt men ingen treff Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Hmm, finner ikke boot.ini filen. Har søkt men ingen treff c:\boot.ini Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 c:\boot.ini Kan og redigerast her: Høgreklikk på "My computer" - Properties, velg advanced, velg settings under "Startup and Recovery", velg "edit" og du får opp boot.ini P.S. boot.ini er skjult, så du må setta på vising av skjulte filer for å finna den med explorer Lenke til kommentar
eirberen Skrevet 3. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2004 Hei! Jeg fikk det til nå. takker for alle svar. Men jeg lurer med det samme på om dere kan svare meg på et spørsmål til. Når jeg logger meg på brukerkontoen min så åpner det seg automatisk en mappe! System32. Er det noen som vet hvordan jeg ska ta dette av? Mvh Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Hei! Jeg fikk det til nå. takker for alle svar. Men jeg lurer med det samme på om dere kan svare meg på et spørsmål til. Når jeg logger meg på brukerkontoen min så åpner det seg automatisk en mappe! System32. Er det noen som vet hvordan jeg ska ta dette av? Mvh se i start->programmer->oppstart eller start->Alll Programs->startup om system32 står der, og slette den. Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 3. juli 2004 Del Skrevet 3. juli 2004 Ang. System32-mappa: Hvis ikke du ikke har funnet ut hva problemet er, kan du sjekke denne artikkelen fra Microsoft Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 23. juli 2004 Del Skrevet 23. juli 2004 Det er bare å fjerne den ene linjen fra boot.ini Det er en annen måte også, hvis en har partition magic så kan en bare slette de 8 mb som er tilhører det andre opperativsystemet, det er disse som inneholder windows boot protokoll. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 (endret) Windowsspørsmål skal i Windowskategorien. Det er derfor den er her. Flyttes Endret 24. juli 2004 av Blib Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 24. juli 2004 Del Skrevet 24. juli 2004 Det er bare å fjerne den ene linjen fra boot.ini Det er en annen måte også, hvis en har partition magic så kan en bare slette de 8 mb som er tilhører det andre opperativsystemet, det er disse som inneholder windows boot protokoll. Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det lett? Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 25. juli 2004 Del Skrevet 25. juli 2004 Jeg ville bare poengtere hvis dette gjaldt to disker så bør en bruke particion magic for å fjerne rester av det win installet en ikke bruker. Opplevd mye feilmeldiger og rapporteringer før jeg gjorde det på den måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå