sindre_m Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) Hei, Jeg har støtt på et problem vedr. CSS og Mozilla Fireworks, som jeg ikke umiddelbart kan finne noen løsning på. Etter det jeg kan se utvider ikke en div seg automatisk når den inneholder en annen div som har "float: left" (eller position: absolute). Dette blir litt problematisk ettersom jeg har et tre-kolonners oppsett (float: left) inne i en container div, og container div'en skal da gjerne utvide seg etter høyden og innholdet på de respektive "innholds-div'ene" (venstre,center,høyre). I IE og Opera gjør den det, men ikke i Mozilla, og det virker som det er float-properties'en som er årsaken. Finnes det noen løsning på dette? Takk for svar -Sindre Endret 2. juli 2004 av sindre_m Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Finnes det noen løsning på dette? Here we go AGAIN! (sticky needed indeed, Mr.Berg) Legg til f.eks en footer på denne måten, UNDER de flytende elementene: #footer { height: 1px width: 100%; overflow: hidden; clear: both; } Dette løser dog bare problemet med flytende elementer, ikke posisjonerte. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 (endret) http://www.complexspiral.com/publications/containing-floats/ <== Der er en god forklaring på problemet... *notere seg å skrive en artikkel om float og clear * Endret 2. juli 2004 av arve87 Lenke til kommentar
sindre_m Skrevet 2. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2004 Takk for svar, men fiksa det nå selv. Noe alá PoleCats løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå