gunlovin Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Jeg har koblet to pc'er sammen. Den ene maskinen er "hovedmaskinen" min, og er koblet til internett via en adsl-router. Den andre er en htpc som spiller av media-filer på tv/stereo. De er koblet sammen vha et ekstra nettverkskort i hovedpc'n, samt en krysset kabel. nettverket dem i mellom funker greit nok. MEN: jeg kan mister aksess til internett på hovedmaskinen dersom jeg har nettverkskortet til det lokale nettverket Enabled. Dersom jeg disabler hjemmenettverket, virker internett umiddelbart. Jeg har ip-adresse 10.0.0.2 på kort #1 (mot router) , 10.0.10.3 på kort#2 i hovedmaskinen og 10.0.10.4 på kort i htpc'n, altså et annet subnet enn det som går mot router. jeg har subnet mask 255.255.255.0 og gateway 10.0.0.1 på alle tre kortene. jeg ønsker selvfølgelig å kunne aksessere det lokale nettverket samtidig som jeg surfer på internett. Jeg kan legge til at MSN faktisk virker uansett om det lokale nettverket er enabled eller ikke. noen kloke hoder? Lenke til kommentar
Ggg Skrevet 2. juli 2004 Del Skrevet 2. juli 2004 Om du har gateway 10.0.0.1 på begge korta i hovedpc'en har du ikkje kontroll på kas vei trafikken går. I praksis ser det ut til at pc'en prøve "feil" kort. Prøv å sett ip 192.168.0.x og 192.168.0.y på kort 2 og htpc'en (t.d. x=1 og y=2). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå